Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC) е начело след първия ден на рали Португалия, четвърти кръг от световния рали шампионат. Французинът е с аванс от 4,4 сек пред Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC) и на 11,4 сек пред съотборника си Яри-Мати Латвала.
Ожие започна силно петъка с победа в първата отсечка. Той бе с комплект гуми софт, които пасваха идеално на леко влажното трасе и по-ниските температури. Това обаче се промени в следващите етапи, когато настилката изсъхна и започна да се стопля. Себастиен не спечели друг етап, но удържа лидерството с много постоянство и малко късмет.
– Беше добър ден за нас, макар изборът ни на гуми да не бе съвсем удачен – призна Ожие. – Софт ни бяха от полза единствено рано сутринта. Останалите отсечки – особено втората – бяха буквално брутални за колата. Физически все още не се чувствам 100% във форма. По време на надбягването някак си блокирам неудобството, но в края на деня усещам, че не съм съвсем себе си.
Ожие бе сериозно заплашен от Мадс Остберг (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC). Норвежецът летеше във втория етап, който спечели и излезе начело в генералното класиране, когато… катастрофира в третата дистанция! Комуникационен проблем с навигатора му Йонас Андерсон доведе до преобръщане. Екипажът е невредим.
– Не натисках кой знае колко, така че проблемът беше с интеркома. Във втората отсечка поддържах много висока скорост, но разбрах, че не мога да продължавам така в останалата част от ралито. Затова адаптирах подхода си. Но един градус грешка в бележките води до ситуация, в която нищо не можеш да сториш. Сега бих казал, че ще ми е по-лесно да спечеля от тотото, отколкото да взема победата отново тук! – прояви чувство за самоирония Остберг.
Третия и четвърти етапи от състезанието спечели Сордо. Испанецът установи страхотно темпо след последните промени в колата си (най-вече в окачването).
– Карах колкото можех бързо, като в същото време се стараех да пазя колата и гумите. За разлика от Мексико тук съм изпълнен с увереност, а това е много важно, когато искаш да атакуваш челото – заяви Сордо.
Четвърти в генералното подреждане е съекипникът му Мико Хирвонен, който бе най-бърз в суперспециалния етап. Финландецът откри, че окачването му е прекалено твърдо, но четирите отсечки бяха без сервиз, така че не можеше да промени нищо. Подобен проблем имаше и Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC), който е на 14,4 сек зад Хирвонен. Шеста и седма позиция заемат още двама от пилотите на Малкълм Уилсън – Евгени Новиков и Насър Ал-Атия, като разликите при тях са още по-големи. Осми е Мартин Прокоп през Михал Косцюшко, извършил истински подвиг да довърши последната отсечка при намалена видимост заради отворен капак. Топ 10 допълва Денис Куиперс, който зае мястото на оттеглилия се от състезанието по лични причини Юхо Ханинен.