Слухове за смяна на местата на двама от претендентите за титлата през този разбуниха духовете в последните няколко дни. Във Ситроен напрежението между адашите Себастиен Льоб и Себастиен Ожие отдавна е факт. Младокът е гладен за слава, а седемкратният шампион не иска да пусне кокала. Напрежението стигна връхната си точка в Германия, където по-младият от двамата французи бе бесен на шефовете си, заради заповедите, които получи от бокса. След привикването му пред шефовете на екипа, той се изразява много дипломатично за ситуацията в екипа. Все пак на въпрос на журналист по време на рали Франция относно бъдещето на младата надежда, Ожие отговори:
„В момента съм концентриран изцяло върху този сезон. Имам договор със Ситроен. Но ако искаш да знаеш повече, попитай тях (шефовете – б.р.), те могат да кажат повече.“
Дуетът Льоб/Ожие определено е взривоопасен. От една страна двамата се стимулират взаимно да показват най-доброто от себе си, като по този начин конкурентните отбори по-скоро са в ролята на статисти. От друга обаче прекаленото напрежение води до грешки и така Мико Хирвонен може да се окажа смеещия се трети. Защото както знаем, когато двама се карат, печели третия. Защото две състезания преди края на сезона финландецът е с равни точки с Льоб на първото място в генералното класиране. Ожие пък има само три по-малко.
Така че всичко в слуховете за размяна на местата между Хирвонен и Ожие е възможно. Финландецът няма договор за следващия сезон със сегашния си работодател. М-Sport за сега също нямат договор с Форд, но се очаква скоро да бъде обявен нов тригодишен между двамата дългогодишни партньори. Едва тогава на дневен ред ще дойде въпроса за пилотите. Интересна подробност е, че Яри-Мати Латвала има договор за следващата година, но с Форд, а не с М-Sport.
Така появилите се във Франция слухове за размяна на местата на двамата пилоти са напълно резонни. Ожие за момента бе единственият пилот, който успя да предизвика Льоб, при това със същия материал, с какъвто разполага шампиона.
Форд спечели за последно титлите при конструкторите през 2006 и 2007 г. При пилотите пък трябва да погледнем далеч назад: Ари Ватанен стана последният пилот на Форд спечелил титлата през 1981 г. Така че пилот от калибъра на Ожие ще бъде добре дошъл в екипа на фирмата. Още през миналата година шефът на M-Sport, Малкълм Уилсън, се опита да привлече 27-годишния пилот.
„Идването на Ожие вероятно е най-доброто, което може да ни се случи“, цитиран бе от Аутоспорт източник от екипа. „При нас цари чувството, че отново се намираме в много добра форма. Идването на някой като него може да се окаже финалното усилие, което да ни върне отново на върха.“