След три поредни победи тимът на Фолксваген е готов за следващото предизвикателство в световния рали шампионат – пети кръг от първенството, който ще се проведе в Аржентина. Отборът води в класирането при конструкторите след началните четири старта, а Себастиен Ожие е със сериозен аванс при пилотите.
– Досега сезонът вървеше перфектно за Фолксваген – призна и моторспорт директорът на концерна Йост Капито. – Издръжливостта на целия пакет бе изумителна в първите четири състезания. Поло R WRC, пилотите ни, тимът – всички заедно извлякохме абсолютния максимум. Сега ни предстои поредното ново предизвикателство под формата на рали Аржентина. – Не бива да забравяте, че Поло R WRC е все още чисто нов автомобил и ще дебютира в тази надпревара. Отиваме в Южна Америка с предпазливи очаквания въпреки успехите в предишните стартове – допълни той.
За Ожие всичко до момента върви повече от добре. Французинът е с над 50 точки аванс във временното генерално подреждане при пилотите и призна, че би могъл по-скоро да се грижи да пази разликата, отколкото да натиска.
– След три победи очевидно искаме да продължим от там, докъдето стигнахме и в идеалния случай да запазим лидерството си до края на сезона. Ние ще сме щастливи и на подиум в Аржентина. Нямам търпение за дуела със Себастиен Льоб. Направихме страхотна битка в Швеция и тук борбата ще е всичко друго, но не и лесна. Основният ми фокус обаче ще е върху съперниците в шампионата – коментира по-малкият Себастиен. – Аржентина на пръв поглед може да е просто още едно рали на чакъл, но това начално впечатление е измамно, тъй като земята е мека и има много прах. Това означава, че пътищата често са в доста лошо състояние за вторите преминавания следобед. Определено харесвам състезанието заради фантастичната атмосфера. На много малко места има толкова фенове на отсечките и в сервизния парк.
Яри-Мати Латвала най-после се качи на подиума с Фолксваген, след като финишира трети в Португалия. Финландецът заяви, че това класиране отбелязва важен момент за него, тъй като началото на сезон 2013 г. в нов тим никак не бе лесно.
– Първите три ралита просто не се получиха добре. Подиумът в Португалия намали напрежението, което сам си създадох. От страна на екипа нямаше съвършено никакъв натиск – става дума единствено за очакванията от мен самия към мен. Затова този подиум е толкова важен. Сега нямам търпение за Аржентина. Отсечките в събота изглеждат така, сякаш ще караме на луната. На места има много малко място на излизане от завоите. Пътищата на моменти са по-тесни и от тези в Португалия. Трябва да си много прецизен, особено в събота. Затова харесвам тези етапи, особено Ел Кондор – обясни финландецът.
Андреас Микелсен дебютира с Фолксваген в Португалия и бе доволен като цяло от представянето си там. Сега норвежецът е категоричен, че е време да гледа напред и да търси как да подобри карането си.
– Не съм концентриран върху резултати. Те ще дойдат рано или късно. Сега става въпрос за това да натрупам колкото се може повече опит. Изпълнен съм с увереност за Аржентина, където миналия сезон карах с Шкода Фабия S2000. Направихме чудесен дуел с Ожие преди да отпадна малко преди финала. Въпреки случилото се имам чудесни спомени от Аржентина – каза Микелсен.