Камъни, неравен чакъл, температури от до 50 градуса по Целзий в колите, огромни облаци прах – рали Акрополис неслучайно е считано за уникален тест за пилоти и автомобили. В екипа на Фолксваген за световния шампионат смятат, че са подготвени както трябва за това изпитания.
След надпреварата в Аржентина тримата състезатели на тима – Себастиен Ожие, Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен – направиха тренировки в Гърция, за да свикнат с местните условия. В екипа мислят, че това би трябвало да им помогне да запазят лидерството и в двете генерални класирания (при пилотите пръв е Ожие).
– Във WRC периодът между две предизвикателства никога не е кой знае колко дълъг. В Аржентина и трите ни коли влязоха в точките – надяваме се да се представим по такъв начин и в Гърция. Сега, след като легендарното рали Сафари, вече не е част от шампионата, Гърция без съмнение е най-трудното състезание през годината за всички отбори. За нас е удоволствие да участваме за първи път в него с Поло R WRC – коментира моторспорт директорът на Фолксваген Йост Капито.
Тази година организаторите са скъсили маршрута на надпреварата с около 100 километра в сравнение с миналогодишните отсечки. Тя започва с най-дългия от всички етапи – 44,7 км – в петък вечер. В събота ще се бягат 8 изпитания за скорост с един 30-минутен сервиз в ранния следобед.
В миналогодишното издание на Акрополис Ожие спечели в Супер 2000 със своята Шкода, финиширайки на седма позиция в общото класиране – изключително постижение с автомобил от този клас.
– Харесвам ралито в Гърция, тъй като имам много добри спомени от него – не само заради победата ми там през 2011 г. Второто ми място от 2009 г. например винаги ще има специално място в сърцето ми, защото може да се каже, че с него пробих във WRC категорията. От там нататък нещата за мен стават все по-добри – заяви Себастиен. – В тестовете след Аржентина симулирахме условия, типични за Гърция, за да видим какво можем да подобрим по Поло R WRC. Това ни помогна да направим прогрес и съм по-уверен, че ще постигнем още един добър резултат. Идеалният вариант е, разбира се, да печелим всяко рали, но трябва да мислим и за шампионата. Като се има предвид преднината ни и в двете подреждания, не е абсолютно задължително да победим. Достатъчно ще е да продължим да трупаме редовно точки.
Латвала също определя Акрополис като най-трудната надпревара за годината. Той обяснява, че пилотите преминават през различни условия в рамките на минути – от много бързи секции през сравнително груба настилка до по-бавни и по-гладки участъци.
– Непрекъснато трябва да си готов за всичко. Състезанието е около 300 км, тоест е късо според общите стандарти, но пък това означава, че трябва да си бърз от началото до края, както и бързо да установиш ритъм. Има и някои етапи, където да пазиш колата е приоритет. Просто е необходимо да постигнеш правилния компромис. Миналия сезон дълго време се борих в челото, докато не сбърках и спуках гума, което ме върна трети. Този път искам да направя бягане без подобни пропуски. Финал на подиума ще е важен, особено за битката при конструкторите – допълни финландецът.
Микелсен продължава да работи върху стила си на каране. След като направи 160 километра в своите тренировки, той остана в Гърция още два дни, за да наблюдава съотборниците си и работата им:
– Беше интересно да видя къде спират, как позиционират колата в завоите, как преодоляват височините. Научих много за управлението на WRC кола. В Португалия бях на около секунда на километър по-бавен, в Аржентина – само на 5 десети. Целта ми сега е да намаля още тази разлика.