Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC) е с почти 50 сек аванс след първия ден на рали Сардиния. Съотборникът на французина Яри-Мати Латвала, който спечели квалификацията за надпреварата, спука гума още в първия етап за деня и изостана в колоната. След това финландецът трябваше да наваксва, докато Ожие поведе убедително. Втори в подреждането е Мико Хирвонен (Ситроен, DS3 WRC), а трети – белгийският пилот на М-Спорт Тиери Нювил.
– В началото на деня трасета бе много хлъзгаво и имаше доста чакъл. Определено не е било леко за момчетата пред нас, но ние вървяхме добре – обясни Ожие. – След това бях внимателен, не исках да ударя нищо.
Хирвонен е на 46,6 сек зад Себастиен. Той заяви, че кара на пълна газ от самото начало, но Ожие е твърде бърз:
– Усещам, че трябва да натискам. Толкова, че почвам да бъркам и всъщност не давам добри времена. След това опитах да внимавам, но като видиш разликите на контролите, е трудно да не натиснеш отново газта. Не знам какво повече можем да направим. Автомобилът върви перфектно, но е трудно да опазя предните си гуми. Направо са съсипани. Това е единственото нещо, което ни бави.
Нювил пък обясни, че Форд-ът му върви значително по-добре след промяна в настройките на спирачките. Това му позволи да установи стабилен ритъм от началото на надпреварата – задължително условие за добър резултат по сложните пътища в Сардиния според мнозинството пилоти. Той спечели два последователни етапа и бе в толкова добро настроение, че се пошегува как чили сосът на обяд му е от полза в карането.
Четвърти е Дани Сордо, който се завъртя, но успя да се върне на трасето и да продължи. Някои от етапите са нови за испанеца, тъй като не е карал в Сардиния миналия сезон.
За Латвала реалният старт на надпреварата бе кошмарен. Още в първата петъчна отсечка той спука предна лява гума и загуби почти две минути време, при това само на 8 километра след старта на етапа.
– Не знам къде точно е станало, просто го усетих изведнъж при спиранията – обясни Яри-Мати. – Нямам идея какво се е случило. Първоначално дори помислих, че е дясната гума, тъй като имах ясен спомен, че с нея ударих камък. Положението не изглежда добро, но продължаваме напред и да видим какво ще стане.
Неприятностите му продължиха и след това – в следващата дистанция Латвала едва не удари Форд-а на Евгени Новиков заради липсата на предупредителни знаци в зоната на инцидента. След това той сподели, че колата му върви чудесно и е жалко, че спука гума и изостана на толкова ранен етап от състезанието. До края на петъка финландецът се върна на пето място във временното генерално подреждане.
Топ 10 в класирането допълват Андреас Микелсен (Фолксваген), Мартин Прокоп (Форд), Михал Косцюшко (Форд), Елфин Еванс (Форд) и Роберт Кубица (Ситроен). Бившият пилот от Формула 1 върви силно до момента в надпреварата, като той се състезава във втори WRC2 старт с френския тим.