Себастиен Ожие (Поло R WRC) натрупа 20 секунди аванс през първия пълен ден на рали Австралия. Пилотът на Фолксваген пое лидерството още в първата петъчна отсечка и след това само увеличаваше аванса си. Втори във временното генерално класиране е Мико Хирвонен (Ситроен, DS3 WRC), следван от Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC).
Французинът взе още четири етапни победи (след сутрешните три), като единствено в последната дистанция най-бърз бе съотборникът му Яри-Мати Латвала.
– Опитах да натисна повече следобед. Но никой не иска да допусне глупава грешка. Сцеплението все пак бе по-добро спрямо сутринта и първите преминавания на част от отсечките. Смятам, че мога да определя деня като перфектен – заяви Ожие.
Хирвонен се чувстваше малко по-добре в автомобила си в сравнение със сутринта, когато никак не бе доволен от темпото.
– Сега прахолякът е проблем. Вятърът утихна и вероятно е още по-трудно за момчетата назад – сподели финландецът.
Организаторите на ралито дори се принудиха в течение на петъка да увеличат още времевия интервал за стартиране на колите. Пилотите изразиха опасения за праха в началото на състезание и след известни дискусии автомобилите тръгваха вече през 3 минути, а днес – вече на 4 минути.
Нювил също бе значително по-удовлетворен от темпото си, особено след като успя да намери правилен ритъм:
– Можех да вървя дори още по-бързо, но на места карах внимателно, без да поемам големи рискове. По-късно видях два камъка на трасето – един голям и един малък. Избегнах първия, а вторият се озова под колата при преминаването ми върху него. Жив късмет е, че не блъснах големия!
Крис Мийк се свлече до четвъртото място в генералното класиране, но заяви, че не се притеснява. Ирландецът няколко пъти посочи, че е получил невероятен шанс от Ситроен и трябва да го оползотвори максимално, което означава да стигне финала.
Местата от пето до десето заеха Латвала, Мадс Остберг, Андреас Микелсен, Евгени Новиков, Нейтан Куин и Халид Ал-Касими.