Себастиен Ожие приключи сезона в световния рали шампионат по възможно най-добрия начин – с победа. Успехът на Фолксваген бе двоен благодарение на второто място на Яри-Мати Латвала. Тиери Нювил финишира трети в последното си състезание с М-Спорт и запази втората позиция в генералното класиране.
Това бе девети успех в 13 кръга за Ожие, който спечели световната титла още в домашния си кръг във Франция. Той контролира перфектно темпото, след като натрупа аванс от 20 секунди и се качи на най-високото стъпало на почетната стълбичка.
– Огромно благодаря на отбора – колата беше перфектна. Още в началото споменах, че това рали не бе сред най-добрите за мен в миналото. Този път обаче направихме добър двубой със съотборника ми, който се чувства като у дома си тук. Взехме още една страхотна победа и край на един перфектен сезон. Определено ще е трудно да се справим по-добре догодина – коментира Себастиен.
Латвала поддържаше темпото на съекипника си и дори бе по-бърз на моменти, но така и не се доближи особено до него. Финландецът финишира на 21,8 сек зад Ожие, като основният му проблем бе непостоянството в темпото.
– Разочарован съм, тъй като спечелих това рали през 2011 и 2012 г., така че много исках трета победа. Но този път не ми се получи. Скоростта ни бе добра, но допуснахме твърде много малки грешки. Освен това се колебах няколко пъти. Изобщо не постигнах добър ритъм – през целия уикенд. Това е проблемът ми и върху него трябва да се съсредоточа догодина. Имам бързина, просто трябва да оправя ритъм си – допълни Яри-Мати.
Нювил заяви, че е много, много щастлив от постижението си, тъй като изобщо не си е представял подобен резултат за сезона в началото на състезателната година. С нова кола и нов екип той бе изпреварен в крайна сметка единствено от новия шампион. Удовлетворението на белгиеца бе още по-голямо заради факта, че спечели пауърстейджа в Уелс.
Съотборникът на Нювил Мадс Остберг завърши четвърти след сериозен двубой със сънародника си Андреас Микелсен. И двамата се въртяха през последния ден, но пилотът на М-Спорт надделя над този на Фолксваген. Мартин Прокоп зае шестата позиция, следван от Дани Сордо, Елфин Еванс, Яри Кетомаа, Марк Хигинс и т.н.