Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC) поведе в рали Австралия още след първата петъчна отсечка. Съекипникът му Андреас Микелсен имаше малка преднина след началните два етапа, която французинът стопи без какъвто и да е проблем. Той бе най-бърз и в трите дистанции, с които започна денят.
– Определено е предимство да си по-назад в стартовия ред. Не направих страхотно каране, но поне стартът бе стабилен – коментира Себастиен след Такърс Ноб 1, където настилката бе особено хлъзгава. – След това наистина не натисках. Внимавам отсечка по отсечка.
Втори и трети след първите три петъчни отсечки са пилотите на Ситроен Крис Мийк и Мико Хирвонен, като двамата си разменяха местата в течение в дистанциите. Британецът се изненада, че не е получил очакваното предимство от десетото си място в колоната за стартиране (той спечели квалификацията и пръв посочи позицията, от която иска да потегля).
– Може би има някакво предимство в отделни завои. Всичко е наред обаче, тук съм, за да завърша ралито, не да го печеля. Никога не бях карал в такива условия, чак после се почувствах по-удобно в автомобила. Между дърветата имаше прахоляк и съм благодарен, че организаторите увеличиха интервала на стартиране на три минути. Така надпреварата върви и сме сигурни в безопасността – обясни Мийк.
Крис удари камък в петата за надпреварата отсечка, но след това се благодареше, че DS3 WRC е здрав автомобил.
Рано сутринта финландецът нямаше никакво прилепяне, а и като цяло не се чувстваше толкова добре в колата, колкото съотборника си. Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) също не бе щастлив и сподели, че няма нито ритъм, нито увереност в автомобила си. Белгиецът е за първи път в Австралия и нещата не са такива, каквито очакваше, така че се чувства леко загубен.
– Установявам, че ми е трудно да намеря ритъм – заяви и Мадс Остберг (пети във временното подреждане), за когото това е напълно нова надпревара. – Бележките ми не са достатъчно добри за определени секции. Старая се да адаптирам стила си на управление. Не знам защо, но бележките са неправилни.
Местата от шесто до десето в подреждането заемат Микелсен, Евгени Новиков, Яри-Мати Латвала (който имаше проблеми още от квалификационната отсечка и продължи да е недоволен от скоростта си; финландският пилот се и завъртя – обясни, че това е първото му пълно въртене с Поло-то – като за щастие не се удари никъде и продължи), Язид Ал Раджи и Нейтан Куин.