Себастиен Ожие завърши трети в класирането на тазгодишния световен рали шампионат, след като спечели толкова победи, колкото и доскорошният му съотборник в Ситроен Себастиен Льоб. Французинът е изключително амбициозен, но загуби мястото си в отбора за сметка на Мико Хирвонен. Предполага се, че ще отиде във Форд, макар че Малкълм Уилсън от М-Спорт многократно повтори, че приоритет за него в момента е да убеди концерна да остане във WRC. Ожие говори с wrc.com за изминалия сезон и очакванията си.
– Удари се в четвъртък в Уелс, а на финала спечели пауърстейджа – това ли бе целта?
– Планът не беше точно такъв. Най-важно бе да измина всички етапи, за да натрупам знания и опит за в бъдеще. Що се отнася до пауърстейджа, то бяхме наясно, че можем да постигнем добро време. Опитахме си силите, решихме на натиснем малко повече и се получи. Идеята беше да се забавляваме, но тази малка победа ни достави удоволствие. Уикендът обаче бе наистина труден.
– Колко си доволен от прогреса през 2011 г.?
– Беше добро представяне, щастлив съм. Сега трябва да работя върху постоянството, да съм в точките през цялото време, през голямата част от годината. Представянето бе на ниво. Но ако искаш да си световен шампион, трябва да взимаш точки непрекъснато.
– Но поне победите ти като бройка са хубаво постижение?
– Разбира се – този сезон взех същия брой победи със същия автомобил като осемкратен световен шампион.
– Кой бе най-хубавият ти момент през 2011 г.?
– Много ще трябва да мисля! Всички победи определено бяха прекрасни моменти. Тази в Йордания бе специална заради сериозната битка до финала с Яри-Мати [Латвала]. Беше наистина удовлетворяващо на финала.
– А най-голямото разочарование?
– В Аржентина ситуацията беше лоша, разбира си, тъй като водех. Мексико също. Но това бе в началото на сезона. В Аржентина знаех, че загубих чудесна възможност по отношение на борбата в шампионата, но въпреки това всичко е наред, сезонът бе добър.
– Имаше успехи и на чакъл, и на асфалт – чувстваш ли, че си завършен като пилот?
– Мисля, че мога да се боря за победа почти навсякъде. Може би във Великобритания има какво още да подобря. Карал съм там вече четири пъти и всеки път имам проблеми. Със сигурност там има върху какво да работя, но поне вървя в правилната посока.
– Много се изговори за тактики тази година и сблъсъците ти с Льоб. Колко ти повлияха те?
– За един пилот никога не е лесно да е въвлечен в такъв тип проблеми. Но така се получава, когато караш за голям производител. Изглежда е задължение да участваш в подобни неща.