Себастиен Ожие (Фолксваген) контролира темпото до средата на втория ден от рали Швеция (втори кръг от световния шампионат за 2013 г.). Французинът води с 25,2 секунди в генералното подреждане, в което втори е Себастиен Льоб (Ситроен), а трети – съекипникът му Яри-Мати Латвала.
Четири отсечки преодоляха екипажите в събота до обяд, като двамата пилоти на Фолксваген спечелиха по една от тях. Етапна победа взе и Льоб, а в спринта Хагфорс най-бърз бе Мико Хирвонен.
– Сега не е моментът да натискаме. Просто се опитваме да контролираме скоростта – коментира Ожие. – Колата е просто перфектна и е невероятно удоволствие да я карам. Не допуснахме грешки, но има още доста изпитания, така че трябва да запазим концентрацията си.
Льоб скъси малко разликата спрямо сънародника си и увеличи аванса си спрямо Латвала на почти 14 секунди. Шампионът заяви, че определено кара на лимита, въпреки че би могъл да натисне още малко. Освен грешка на заледен завой обаче нямаше други проблеми.
Латвала от своя страна бе категоричен, че трябва да оправи собственото си каране:
– Автомобилът си е наред, но трябва аз да подобря управлението си. Мисля, че е нужно да го карам като кола с предно задвижване, тъй като в момента мисля повече за задно.
Освен че е необходимо да внесе промени в стила си, Яри-Мати ще трябва да внимава много и за Мадс Остберг (Форд Фиеста RS WRC). Норвежецът е само на секунда и половина от него (на четвърта позиция в генералното подреждане) и заяви, че ще се опита да настигне не само Латвала, но и Льоб.
– Свършихме точно това, което искахме, но Себастиен вдигна скоростта и няма да е леко. Трябваше да е точно обратното! Не искам да стигам границите, така че ще продължаваме като досега – коментира Остберг.
Зад Мадс понастоящем вървят още петима пилоти с Фиести – Евгени Новиков, Юхо Ханинен, Тиери Нювил, Хенинг Солберг и Мартин Прокоп. Дани Сордо (Ситроен DS3 WRC) заема последната позиция в топ 10.
Следобед екипите трябва да преминат за втори път същите четири изпитания за скорост.