Себастиен Ожие е новият шампион в световния рали шампионат – първият след ерата на Себастиен Льоб. Пилотът на Фолксваген бе трети в първата отсечка на рали Франция, която е и пауърстейдж за надпреварата. Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) бе втори, а най-доброто време в 4,55-километровия етап по улиците на Страсбург даде Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC).
Французинът бе на крачка да спечели короната още в Австралия, но там се размина с успеха. Той заяви по-рано, че няма да натиска прекалено в пауърстейджа и че не е необходимо задължително да спечели дистанцията.
– Невероятно съм щастлив! Преди етапа бях леко объркан, не знаех дали ще се случи, но ето ни на финала и успяхме! – развълнува се Ожие. – Да спечелим титлата във Франция е сбъдната мечта. През последните няколко дни се опитвах да не мисля твърде много, за да не допусна грешки. Сега облекчението е огромно. Като малко момче се възхищавах на автомобилите и пилотите на рали Монте Карло заедно с баща ми в родния ми град, а сега с Жулиен сме световни шампиони. Надпреварите ни обаче са отборен спорт. Този успех нямаше да е възможен без фантастичния екип на Фолксваген. Шофьор на камион, механик или рейс инженер – трябва да благодаря на всички. Едно нещо е сигурно – сега ще празнуваме както трябва!
Навигаторът му Жулиен Инграсиа добави, че са работили за този триумф в продължение на осем години. Спортният директор на Фолксваген Йост Капито пък повтаряше, че не може да повярва.
– Себастиен и Жулиен са от почти две години с Фолксваген и работиха изключително упорито за този успех. Дори направиха крачка назад миналия сезон, но този сезон се представят фантастично в състезанията. Напълно заслужават да са световни шампиони. В същото време това е най-големият спортен успех в историята на Фолксваген Моторспорт. Отборът ни успя при първия си опит да създаде автомобил, който побеждава – Поло R WRC, като при това се налага над съперници с далеч по-голям опит – допълни Капито.
Екипът, който се представя блестящо под негово ръководство в дебютния си сезон декларира много по-скромни цели в началото на годината. С натрупването на успехите обаче те бяха преразгледани и първата – титлата при пилотите – вече е факт. Сега тимът ще се съсредоточи и върху тази при конструкторите.
Сордо пък поведе в рали Франция, но с много крехък аванс от 0,7 сек. Той бе доволен от поведението на автомобила си, като освен това заяви, че това рали е по-важно за него от Германия, където спечели първата си победа.
Нювил пък заяви, че е щастлив от факта, че е бил по-бърз от Яри-Мати Латвала – финландецът остана шести, а позициите пред него заеха Мико Хирвонен и Андреас Микелсен. Седми се нареди деветкратният шампион Себастиен Льоб – на 2,9 сек от Сордо, а местата до десето заеха Евгени Новиков, Мартин Прокоп и Роберт Кубица.