– Да спечелиш титлата е невъзможно за описание чувство! – бе една от първите реакции на новия шампион в световния рали шампионат Себастиен Ожие.
Френският пилот на Фолксваген спечели WRC короната за първи път в кариерата си. Той и навигаторът му Жулиен Инграсиа бяха посрещнати бурно от екипа при връщането си в сервизния парк. Един от първите хора, поздравили екипажа за успеха им, бе деветкратният шампион Себастиен Льоб, след което Ожие и Инграсиа се отдадоха на радостта си.
– За година се превърнахме от нули в световни шампиони и това е страхотна история. Сезонът е труден, изпълнен с много работа, всички влагат огромни усилия. Това е първата година на Фолксваген във WRC и дори още не е приключила, а вече сме шампиони. Странно чувство е да осъзнаеш, че си пръв. Треперех в колата и дори не очаквах… Отсечката беше по-малко от 5 км, но изглеждаше по-дълга, защото беше трудно да остана концентриран. Но съм щастлив и сега всичко е емоция, а аз понякога не съм достатъчно емоционален. Изключително съм горд с отбора си, както и с постижението ни. Жулиен свърши страхотна работа, а отборът ни даде перфектен автомобил – каза още Себастиен.
На Ожие и Инграсиа им предстоят три дни състезание и пилотът призна, че заради това се чувства малко странно да е шампион в четвъртък вечер:
– Работихме дълги години за това, но трябва да се фокусираме върху надпреварата утре. Следващата ни цел е да вземе точки за отбора и да спечелим още една титла.
Моторспорт директорът на Фолксваген Йост Капито бе след първите, в чиито ръце попадна Ожие при слизането си от колата. Той бе категоричен, че триумфът в много голяма степен се дължи точно на пилота:
– Професионализмът, спокойствието, които Себ демонстрира, са почти невероятно. Според мен най-впечатляващото нещо е как той разви колата. Дойде в тима без особено голям опит във WRC и участва в програмата от самото начало. И да изведе този автомобил до титлата още в първата му година е най-голямото му постижение.
Отборът започна сезона с далеч по-скромни очаквания – през зимата се говореше за подиуми, при това предпазливо. Капито обясни, че според предварителните анализи място на почетната стълбичка е било първата реалистична цел.
– Състезанията са трудни, а ние нямахме кой знае какъв опит на тях. Не бяхме съвсем наясно каква е издръжливостта ни, колко е бърза колата на чакъл. Нямахме с какво да сравняваме. Автомобилът се оказа по-добър, отколкото мислехме. Увереността ни растеше рали след рали – добави той.