Смята се, че и през 2014 г. Пирели ще продължи да бъде единственият доставчик на гуми във Формула 1. Пълна сигурност по въпроса обаче няма, защото италианците все още не разполагат с контракт, продължаващ ангажимента им. А сегашният им договор изтича в края на годината. От страна на Hankook и Бриджстоун вече излязоха опровержения на слуховете, за влизането им в Гран при. От страна на Мишлен обаче явно има офанзива за завръщане във Формула 1, но тя по-скоро е насочена към сезон 2015.
Ако ФИА не уреди въпроса с тестовете на гуми, много е вероятно Пирели да решат да не рискуват повече имиджа си, за да не се получи ефекта от тази година. А едно оттегляне на Пирели би било голям риск за целия спорт според спортния директор на Макларън, Джонатан Нийл.
„Погледнато от сегашната гледна точка, всички просто смятаме, че Пирели и догодина ще снабдява екипите от Формула 1 с гуми“, обясни Нийл. „Не съм сигурен обаче, че има необходимите предпоставки това да се случи.“
В момента приоритет за Макларън е развитието на колата за следващия сезон. При конкурентите нещата изглеждат по подобен начин. С изключение на два-три отбора, всички са насочили ресурсите си към следващата година. Така предвид развитието на бъдещата кола Нийл се надява Пирели да останат снабдителят на гуми.
„Имаме специални гуми за аеротунела, които ползваме за процеса на развитие“, обяснява англичанинът. Така данните от аеротунела се базират изцяло на гумите на Пирели. Логично промяна на доставчика за 2014 г. би имало доста неприятни последствия за всички отбори, използвали същите гуми в аеротунелите си.
„Ако в последната минута стане промяна, ще трябва да се справим с последствията (както става винаги след решенията на ФИА) и да започнем съвместна работа с новите партньори. Ситуацията ще е еднаква за всички, но със сигурност ще има печеливши и губещи от подобно решение.“