Начало Други Отпадане и 8-о място за българския Sin R1 на Монца

Отпадане и 8-о място за българския Sin R1 на Монца

30
0

С осмо място в първото състезание и отпадане във второто завърши уикенда за българския отбор Sofia Car Motorsport, воден от Росен Даскалов, с автомобил Sin R1 в Европейския шампионат GT4 на Монца.

В първото състезание отборът на Даскалов стартира от първа редица, след като във квалификацията първия пилот Хенрик Щил даде второто време след Рикардо ван дер Енде (Ekris, BMW M4). Само няколко обиколки бяха нужни на Щил, за да изпревари Ван дер Енде и да поведе колоната в надпреварата. След това германецът обаче не успя да натрупа преднина, по-голяма от 1.5 секунди и логично след забавянето при влизането в бокса неговият съотборник Андреас Гюлден се върна на пистата на седма позиция.

Няколко минути преди края повреден автомобил, спрял на опасно място, предизвика излизането на колата за сигурност, което елиминира разликите в колоната и остави интригата за последните две обиколки. В тях Гюлден отново бе много бърз и спечели второто място буквално в последните метри, оставайки единствено зад екипажа на Джорджо Сернаджото и Лука Анселми с Maserati.

Двамата пилоти на Sofia Car Motorsport дори бяха наградени и стъпиха на подиума, преди да стане ясно, че отборът ще претърпи 30-секундно наказание, този път заради настъпване на бялата линия при излизането от бокса на Андреас Гюлден. Така от второ, българският автомобил се оказа на осма позиция.

Във второто състезание автомобилът Sin R1 стартира от първа позиция, след като пилотът Андреас Гюлден спечели квалификацията. Германецът поведе колоната и имаше за задача да натрупа максимално голям аванс предвид наказанието от 15 допълнителни секунди в бокса, което трябваше да изтърпи отбора заради констатацията на организаторите, че самият Гюлден е твърде добър пилот, за да бъде записан като аматьор в тандема с Хенрик Щил.

Гюлден, който е главен инструктор на пистата Нюрбургринг, обаче не съумя да натрупа аванс повече от 2.2 секунди пред втория. Секунди след отварянето на прозореца за смяна на пилотите обаче българският автомобил получи 2 технически дефекта. Първо изчезна сервото на Sin-a, а малко след това повреда в алтернатора остави машината без необходиото електричество.

Гюлден влезна веднага в бокса, за да се смени с Хенрик Щил и да даде възможност на механиците да отстранят проблема. Щил опита да продължи надпреварата, но след няколко поредни изгасвания на автомобила капитулира и се прибра в бокса. Състезанието спечели французинът Ромен Монти с Maserati GranTurismo MC GT4.

Вторият кръг от шампионата е на 15 май в По, Франция.