Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Отборите планират да намалят до минимум работата си в третата свободна тренировка

Отборите планират да намалят до минимум работата си в третата свободна тренировка

25
0
компоненти,Ред Бул,резервни части

Отборите от Формула 1 планират да намалят до минимум работата си в третата свободна тренировка за Гран при на Австралия. Причината е притеснението им от проблеми с новите болиди. Тазгодишните коли отнемат значително повече време за поправка, така че инцидент или повреда в съботната сесия преди квалификацията могат да струват скъпо на екипите.

Издръжливостта на напълно новите автомобили и задвижващите им компоненти е непрекъснат повод за тревоги сред тимовете. Дори Мерцедес, чиято система бе най-стабилна по време на зимните тестове, непрекъснато повтарят, че не могат да са напълно сигурни в нея. При увеличено с пъти време за отстраняване на повреди става твърде опасно нещо да се счупи в последната свободна сесия – квалификацията се провежда само два часа след нея.

Рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг потвърди на пистата Албърт парк за такива намерения у отделни отбори.

Знаем, че между третата тренировка и квалификацията има два часа. Би било невероятен малшанс някой тим да получи проблем в P3 и да не успее да го отстрани за официалната сесия. Подобни неща не са прецедент и сме ги виждали в миналото – като голямата катастрофа на Фернандо Алонсо в Монако преди няколко години например. Екипите се притесняват, че такива случаи могат да зачестят. Чух отделни тимове да казват, че направо ще пропуснат P3, за да са сигурни, че всичко е наред с автомобила за квалификацията. Но да видим какво ще се случи. Всеки си има свои начини на работа. Някои отбори ми казват, че смяна на двигател отнема 7 часа, други говорят за три, трети твърдят, че отива час и половина. Не знаем дали наистина ще възникнат толкова сложни ситуации. Сигурен съм, че нещата ще са различни от това, с което сме свикнали, в първите три-четири надпревари. Но определено нямам реална представа какво ще се случи – обясни Уайтинг.

Бездействие от страна на отборите не би било добра новина за феновете. В опит да се предотврати оставането на пилоти в боксовете в третата част на квалификацията например, бяха приети промени във формата на провеждането й. Състезателите, класирали се за Q3, ще получават по един допълнителен комплект гуми (от по-меката смес за съответната надпревара) само за този сегмент. След това ще ги връщат на Пирели. Те ще трябва и да стартират в състезанието с гумите, с които са дали най-доброто си време в Q2.