През 2022 г. отборите няма да контактуват с рейс директора по време на състезание, заяви Рос Браун след финала на състезателната 2021 година. Решенията на Майкъл Маси предизвикваха полемика през целия току-що приключил сезон. Не по-малко реакции имаше обаче и заради излъчваните в ефира разговори на отборите с него. Финалът в Абу Даби не бе изключение и това доведе до коментар на управляващия спортната част на F1 от страна на Либърти Медия Рос Браун, цитиран от Ауто Мотор унд Шпорт.
„Борбата бе страхотна. За съжаление протестите отнеха малко от блясъка на финала. Но не е приемливо шефовете на отбори да поставят Майкъл под такъв натиск по време на състезание.“
„Не може Тото Волф да иска колата за сигурност да остане на пистата, а Кристиан Хорнер – (да нарежда) какво да се случва с изостаналите коли. Все едно да преговаряте със съдията на футболен мач! Това са неща в правомощията на рейс директора. Догодина няма да има подобни контакти“, заяви Рос Браун
Правомощията на рейс директора – в момента това е Майкъл Маси – бяха коментирани многократно по време на сезон 2021 във Формула 1. Недоволството към него често се адресира към ФИА, тъй като това е организацията, чийто служител е австралиецът, както и стюардите на всяко едно състезание. Международната автомобилна федерация управлява административно световния шампионат. Задълженията и отговорностите на рейс директора и стюардите обаче са различни.
Рейс директорът контролира протичането на различните сесии и състезанието според обявената програма. Може да променя съответната програма. Решава дали и кога да се спре една сесия (червен флаг), когато да се включи режим на виртуална кола за сигурност или да се пусне реалния сейфти кар. Сред правомощията му е и инструктирането на затворени с обиколка коли да се върнат във водещия тур.
Работата на стюардите е да разглеждат инциденти на пистата
Те могат да решат да разследват или не нещо, което се е случило на трасето. Стюардите, които са различни на различните стартове в календара, са официалните лица, които налагат санкции.
Решението за излъчване на част от комуникацията на отборите с рейс директор пък е политика на Либърти Медия. Целта е популяризиране на спорта. Спорно обаче е доколко това има положителни резултати за Формула 1, тъй като породи доста конфликти. След Гран при на Великобритания например Хорнер бе крайно подразнен от желанието на Волф да види стюардите и поиска те бъдат заключвани по време на състезание. Пазарлъкът между Маси и Ред Бул относно една от ситуациите между Люис Хамилтън и Макс Верстапен в Джеда, Саудитска Арабия пък бе друг непознат за широката аудитория досега момент.