Отборът на Алфа Ромео във Формула 1 промени своето име и лого. Екипът от Хинвил вече ще се казва Алфа Ромео F1 Тийм Орлен, вместо досегашното наименование Алфа Ромео Рейсинг Орлен.
New era, new name: Alfa Romeo F1 Team ORLEN is ready for 2022 😎 pic.twitter.com/jC7P4P18X8
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) January 20, 2022
Орлен е полска петролна компания, която е основен спонсор на тима от 2020. Гарант на сделката между двете компании е Роберт Кубица, който е тестов и резервен пилот. Сътрудничеството между тях продължава и през сезон 2022. Също така отборното лого бе променено преди началото на новата кампания, в която базираният в Хинвил отбор се надява да започне от нулата.
Последните две години бяха много тежки за Алфа Ромео. Екипът така и не успя да разгърне пълния си потенциал през миналия сезон. Кими Райконен и Антонио Джовинаци събраха актив от 13 точки, което класира бившият екип на Заубер на девета позиция при конструкторите, Зад тях бяха Хаас, които нямаха никакво развитие на болида за 2021.
С навлизането на нова ера във Формула 1 по отношение на регламентите, Алфа Ромео също намери за подходящо да се съживи преди началото на сезона.
„Стартирането на актуализираното име представлява нов подход за отбора. Спортът навлиза в една смела нова ера, благодарение на новите технически правила“, се казва в кратко изявление на отбора.
„В същото време се запазват връзките с близкото минало. Това е идентичност, която изразява силна декларация за ангажираност от партньорите на тима. Алфа Ромео и Орлен остават в екипа в дългосрочни отношения и продължават да тласкат отбора напред“.
Промяната ще бъде отразена и в името на шасито за тази година.
Тимът може да се похвали с напълно обновен пилотски състав за 2022. Валтери Ботас зае мястото на оттеглилия се Кими Райконен, докато новобранецът Гуаню Жу заменя Антонио Джовинаци. Отборът продължава да използва задвижващи системи на Ферари и все още не е обявил датата, на която ще представи новата кола C40.