Цигареният концерн Филип Морис смята, че мисията Winnow (Спечели сега) съвместно с екипа на Ферари във Формула 1 е напълно легална.
Министерството на здравеопазването на Австралия и това на щата Виктория започнаха разследване на инициативата. Те имат съмнения за нарушение на забраната за реклама на тютюневи изделия в страната.
Именно там ще се проведе първия кръг от новия сезон във F1 на 17 март на пистата Албърт парк. Във Формула 1 забраната за реклама на цигари е от 2007 г.
Според австралийците логото на Mission Winnow много напомняло на цигарите Марлборо на Филип Морис и можело да се приеме като скрита реклама.
По принцип мисията не рекламира цигарен продукт. Тя има за цел развитието на нови технологии на Филипс Морис без дим и електронни устройства, заместващи класическите цигари.
We are ready to #essereFerrari one more time! Only 7 days to discover the new Formula 1 car. #MissionWinnow pic.twitter.com/qFjKQP1fPz
— Mission Winnow (@MissionWinnow) February 8, 2019
Международният директор по глобалните комуникации на Филип Морис Томасо ди Джовани заяви пред Motorsport, че е уверен в това, че компанията му напълно спазва рекламните закони с тази мисия. Той вече е дискутирал темата с шефовете на Гран при на Австралия.
„Инициативата, символите и логата, използвани в цветовата схема на мисията Winnow с Ферари отговаря на законите, които важат за нашите дейности в Австралия и щата Виктория, каза Ди Джовани. – Наясно сме с дебата за Winnow в Австралия.
Работим с организаторите на състезанието, за да разберем какви са опасенията на властите и да им дадем отговор. Мисията Winnow не рекламира и не промотира сегашните продукти на компанията. А е направена, за да се говори за нашата отдаденост към това да подобрим себе си във всичко, което правим.”