Шефът на Астън Мартин, Отмар Шафнауер, заяви по време на тренировките днес, че от отбора ще дискутират промените по аеродинамичните елементи от този сезон с ФИА. Причина за това е че според него, те дават предимство на отборите с по-висок наклон на шасито като Ред Бул и Алфа Таури, а същевременно ощетяват Мерцедес и Астън Мартин.
Промените по пода, дифузьора и други аеродинамични елементи трябваше да намалят притискането с 10%. Това бе направено с цел безопасност, защото натоварването върху гумите на Пирели бе прекалено на писти като Силвърстоун, което доведе и до голям брой отпадания по време на първата надпревара миналия сезон.
Все пак Отмар е недоволен от намесата на собствениците на спорта. Също така той смята, че проблемите с безопасността така или иначе са щели да бъдат решени от новите смеси на Пирели през 2021. Според него те са щели да издържат на по-високите натоварвания.
„Регулациите, които се въвеждат с цел безопасност трябва да бъдат ръководени единствено от ФИА. Те са експертите. Мисля че най-правилно е да се говори с тях, да се разбере какво е станало и защо. Тогава ще видим дали има какво да се направи, за да бъде по-справедливо. Като отбор трябва да работим здраво и да си върнем всичко, което можем.“
Голяма част от останалите отбори бяха несъгласни с изказването на Шафнауер. Франц Тост отбеляза, че промените са били приети единодушно от всички. Кристиан Хорнер пък определи като наивен опита да бъдат променени правилата:
„Леко съм учуден да чуя това. Чувал съм какво се говори, но не и по начина както ми го казвате. Мерцедес спечелиха първото състезание с кола, която може да се определи като такава с малък наклон. Те имаха равностойно, ако не и по-добро износване на гумите от нас в Бахрейн.
„Тяхното представяне изглежда впечатляващо, а все още сме били само на една писта. Игнорирайки всичко това имаме нови регулации, които бяха въведени и одобрени единодушно. Изглежда малко наивно да мислиш, че правилата ще бъдат променени след само едно състезание.“