Първото истинско рали на асфалт за сезон 2013 г. – стартът в Германия – е поредната възможност за екипажите на М-Спорт, но вече не само да демонстрират възможностите си, а и да водят битки за призовите места. В предходния кръг във Финландия Тиери Нювил и Мадс Остберг направиха страхотен двубой за втората позиция в състезанието. В началото пък дори водеха. Сега целта им е да запазят добрата си форма.
Осеяните с отклонения отсечки между лозята в Германия изискват перфектни бележки и изключително прецизно взимане на завоите. Бетонните блокове, играещи ролята на мантинели, на „Арена Панцерплате“ пък взимат жертви всяка година. Точно заради това екипажите на М-Спорт тренираха през изминалата седмица и се надяват това да им се отплати в състезанието.
Остберг си върна увереността във Финландия, която се бе поразклатила през първата половина от сезона. Напоследък норвежецът подобри и карането си на асфалт и макар скандинавците по принцип да предпочитат чакъла, ще се надява да има отново шанс да е сред най-бързите.
– Смятам, че наистина подобрихме представянето си на асфалт. Още миналата година направихме сериозна крачка напред и се надявам да продължим в същия дух. Малко промених стила си на каране и според мен това наистина помага на тази настилка. Ралито в Германия е особено сложно. Важно е бързо да установиш ритъм. Отсечките са подобни една на друга, но има доста отклонения и смени на посоката. Освен това характеристиките на асфалта се променят непрекъснато, което изисква постоянна адаптация. Необходимо е да се концентрираш и внимателно да слушаш навигатора си. Увереността ни е сериозна след Финландия и знаем, че имаме достатъчно скорост, за да се борим за топрезултат. Направихме добър тест в началото на седмицата, продължаваме с тренировките в петък и събота. Наистина съм доволен от реглажите – коментира Мадс.
За Нювил пък асфалтът е предпочитаната настилка, където има и повече опит. Поради тази причина самочувствието му е дори по-високо от обичайното и последните страхотни резултати му помага да е уверен.
– Трябва, разбира се, да изчакаме и да видим каква е скоростта ни в етапите, но може да имаме шанс да се борим дори за победа. Това рали може да бъде спечелено или загубено в лозята. Трябва да караш чисто и да си уверен по пътищата там. Отсечките са тесни и това прави преминаването с WRC кола определено трудно. Не можеш да си позволиш да се пързаляш, тъй като се губи твърде много време. Има още няколко неща по настройките, по които да поработим, но имаме още тестове за целта. И двамата с Никола (Гилсул – навигаторът му) нямаме търпение за надпреварата – тя на практика е домашен старт за нас – обясни белгиецът.