11-ти кръг от световния шампионат – рали Франция – е второто изцяло асфалтово рали, с което ще трябва да се справят WRC отборите в края на следващата седмица.
М-Спорт се радва на силни представяния, откакто базата на надпреварата се премести на настоящата си локация в североизточна Франция. Екипажите на отбора заемат поне половината места в топ 10, а през 2011 г. постигна рекорд с цели седем коли в първата десетка. В тима и сега се надяват на подобно силно каране от състезателите си, макар да признават, че при конкуренцията на Себастиен Ожие и имайки предвид връщането на Себастиен Льоб за домашния му старт, битката няма да е никак лесна.
Мадс Остберг е една от надеждите за силно класиране на М-Спорт, въпреки че асфалтът не е любимата му настилка. Норвежецът бе пети през 2012-та, но по време на тренировките тази седмица преди ралито катастрофира тежко. За щастие той и навигаторът му Йонас Андерсон бяха невредими след инцидента. Андерсон ще отбележи във Франция своя WRC старт №100.
– Германия бе трудна надпревара за нас, но е важно наученото там да го приложим във Франция – коментира Мадс. – Миналата година бяхме значително по-бързи в това рали в сравнение с немското. Времето винаги е ключово. Ще има много кал по отсечките, ако вали – това се случи предишния сезон. Дори условията да са хубави обаче, надпреварата е истинско предизвикателство. Ние ще се съсредоточим върху това да завършим, гонейки резултат в топ 5. Но не искам да се надявам на каквото и да било преди да видя каква ще е скоростта ни. Поздравления за Йонас и постижението му от 100 старта. Той има много татуировки, но освен това е невероятно добър навигатор и ми помага неимоверно през последните четири години – допълни той.
Тиери Нювил от своя страна спокойно би се задоволил да продължи да се представя както досега. От М-Спорт отбелязват, че белгиецът с удоволствие би прибавил още един подиум към бързо растящата си колекция. Той се подготвя за състезанието, участвайки през този уикенд в асфалтово рали в родината си с Форд Фиеста R2.
– Вече имам добро усещане преди тази надпревара, тъй като се връщаме на асфалт. В Германия видяхме колко бърз е Форд Фиеста RS WRC на такава настилка и се надяваме да оползотворим този потенциал следващата седмица. Състезанието е трудно, най-вече когато вали. Миналия сезон видяхме какво означава това и смятам, че позицията на пътя ще е ключова, особено за вторите преминавания. Още в Австралия споделих, че ми се иска да се боря с двамата Себ. Ние обаче трябва да мислим внимателно и да видим къде ще се намираме след първия ден. Сигурен съм, че и двамата ще карат на пълна газ, докато ние трябва да внимаваме и за Яри-Мати [Латвала]. Желанието ни е да запазим втората позиция в шампионата – точно това ще имаме предвид по време на надпреварата – каза още Тиери.