Пирели променят всички типове гладки гуми (сликове) за Формула 1 през сезон 2012 г. и въвеждат модифицирана версия на тези за мокро трасе. Единствено интермедиите остават същите като през миналия сезон. Характеристиките на всички видове са според молбата на екипите и спрямо очакванията вследствие на доброто представяне през 2011 г. Работено е така, че да има поне по два питстопа на автомобил на състезание и съответно стратегиите да имат сериозна роля в развитието на надпреварите.
Новите конструкции са направени и според последните промени в правилата на ФИА. Това се отнася по-специално за забраната обдухването на дифузьорите – множество екипи използваха такива системи през миналата година, но те вече не са разрешени. Ето и основните промени.
Гумите получават по-правоъгълен профил.
Първата голяма промяна в гумите е новият профил. Той ще е по-правоъгълен, за да се подобри нивото на износване, особено на рамото на гумата. Конструкцията е създадена така, че натоварването да се разпределя по-равномерно върху контактната площ. По този начин ще се постигне регулиране на температурите и съответно намаляване на риска от така наречения блистъринг (появяване на мехури под повърхностния слой и разрушаване). Цели се също така разпределение на износването върху по-голяма повърхност. Така се удължава оперативното време на гумата в оптимален режим (това, през което тя работи максимално добре). Пирели обаче твърдят, че всичко гореизброено няма да се отрази на издръжливостта, тоест няма да се стигне до смеси, които да изкарват десетки обиколки.
Новите гуми са създадени така, че дават по-високо сцепление в задната част на автомобилите. Така се компенсира в известна степен намаляването на аеродинамичното притискане, дошло вследствие на забраната за обдухване на дифузьорите.
Гумите стават по-меки.
По-голямата част от смесите ще са променени през 2012 г. Само суперсофт ще са същите като през 2011 г. – при тях работата е засегнала единствено профила. Целта е намаляване на разликата в представянето на отделните типове. През 2011 г. то бе между 1,2 и 1,8 секунди. Сега идеята е да стане 0,6-0,8 сек.
Като цяло гумите през 2012 г. ще са по-меки и по-толкова консервативни, колкото през миналия сезон, когато Пирели на моменти се презастраховаха. Работата по време на състезателната 2011-та даде възможност за използването на някои по-крайни варианти още тогава – такива с увеличено прилепяне и ясно изразено износване при отделните смеси.
P Zero на суха писта, Cinturato за мокра
Иновациите за 2012 г. включват нови имена и цветове за някои от гумите. Двата типа за дъжд вече ще се казват Cinturato, като този за много мокро трасе ще е с обозначения в синьо, а интермедиите – с такива в зелено.
Четирите типа сликове запазват цветовете от миналата година, но маркировките и логата ще са по-големи, за да се виждат и разпознават по-добре. Цветовата гама е както следва: червено за суперсофт, жълто за софт, бяло за медиум и сребърно за хард. При последния тип сребърното е в по-тъмен нюанс, тъй като през 2011 г. понякога трудно се различаваше от бялото.
Сликовете.
Гумите за суха писта са гладки и са наричани сликове (от английската дума за гладък – slick). Отделните типове (четири на брой) пасват на различни писти според вида асфалт, броя на завоите, натоварванията в кривите, максималната достигана скорост и още много фактори.
Суперсофт са изключително подходящи за улични трасета. Това са най-непроменените гуми за предстоящия сезон. Те са с много добро представяне за бавни писти с хлъзгав асфалт и ниски странични натоварвания.
Софт ще са с характеристики, целящи минимизиране на блистъринга. Те са подходящи за писти, където износването на гумите е ниско. Ще имат по-високо ниво на сцепление и сравнително кратък жизнен цикъл, което ще допринесе за разнообразие в стратегиите на отборите. В сравнение със софта от 2011 г., новата гума ще е с по-голяма издръжливост на високи температури. Това ще е една от най-използваните опции през 2012 г.
Медиум са подходящи за всякакви условия. Това ще е опционалният вариант на трасета, където температурите са високи, а повърхността – абразивна и основна версия за пистите с не толкова високо износване.
Хард са най-твърдите гуми в гамата – те се износват най-бавно от всички смеси. Няма да са обаче толкова твърди, колкото миналогодишните. Идеални са за дълги серии обиколки и достигат оптимална работна температура по-бавно.
Гумите за мокра писта и интермедиите също имат промени.