ФИА въведе още по-сериозни ограничения относно използването на компонентите на задвижващата система от следващия сезон. Това стана ясно след срещата на Световния съвет на федерацията в Париж вчера.
През този сезон на пилотите бе разрешено да използват по 4 от всеки компонент без наказание.
От следващия сезон пилотите ще имат право на по 3 двигателя с вътрешно горене, 3 турбокомпресора и 3 хибридни системи MGU-H. Само по 2 за сезона пък ще бъдат батериите, електронния блок и системата MGU-K.
Това на практика означава, че при очакван календар от 21 старта, една батерия, електроника и MGU-K трябва да издържи цели 11 състезания. Моторът с вътрешно горене, турбото и MGU-H пък трябва да могат да изкарат 7 надпревари.
Ако бройката на използвани компоненти за сезона бъде надвишена, ще следват наказания на стартовата решетка, както бе и досега.