Начало Автомобили Optifuel Lab 2 на Renault Trucks понижава разхода на гориво с 22%

Optifuel Lab 2 на Renault Trucks понижава разхода на гориво с 22%

21
0

22% икономия на гориво и значително по-ниски вредни емисии постигна супер икономичният камион на Renault Trucks – Optifuel Lab 2. Това отчитат поредица тестове на изпитателен стенд и в реална среда. Така благодарение на 20-те икономични технологии на борда се постига със 7,2 л на 100 км по-нисък разход на гориво в сравнение със стандартния Renault гама Т.

„Ние сме изключително доволни от постигнатите резултати, но в същото време не сме изненадани, тъй като те само потвърдиха предварително заложените цели“, каза директорът на проекта Клод Ково. „Всичко се дължи на 20-те основни технологии на борда на камиона, всяка от които е тествана поотделно и е свързана с четирите основни подхода за намаляване разхода на гориво: управление на мощността, аеродинамика, съпротивление на колелата и системи за подпомагане на водача при шофиране“, допълни той.

Тестовете на Optifuel Lab 2 в реална среда са извършени по 200 км маршрут в региона на Лион. Камионът е поддържал средна скорост от 72,6 км/ч с общо тегло от 33 тона, което съответства на средното натоварване типично за Европа. Проверки са направени и на изпитателен стенд, с което се избягват отклоненията в резултатите при различни метеорологични условия. И двата метода на тестване са изключително важни и се допълват взаимно.

Optifuel Lab 2 е разработен на база емблематичния модел на Renault – Гама T и има слънчеви панели, система за оползотворяване на изгорелите газове и автоматична настройка на педала на газта. Супер икономичната машина е създадена в партньорство с Plastic Omnium, Michelin, Sunpower, Renault, IFP Energies Nouvelles, CEP-Armines, CETHIL-INSA и LMFA-Ecole Centrale, с подкрепата на ADEMA (Френската агенция за околната среда и енергиен контрол).

Фотоволтаични панели

Слънчевите панели на Optifuel Lab 2 са създадени така, че да следват извития профил на ремаркето и да не нарушават аеродинамиката на автомобила. Съдържат 48 модула, които обхващат площ от 40 м² и генерират 30% повече енергия, отколкото стандартните панели.

Използване на топлината от изгорелите газове

Renault Trucks разработи специална система за използване на топлината, съдържаща се в изгорелите газове. Идеята е много проста: топлината от изгорелите газове се превръща в електрическа енергия или казано по друг начин – системата функционира въз основа на цикъла на Ранкин– изгорелите газове се възстановяват чрез топлообменник, като изпаренията задвижват електрически генератор.

Аеродинамика (ефект на водната капка)

Основен подход за подобряване на аеродинамиката на Optifuel Lab 2 е “сливането” на кабината и ремаркето за постигането на т.нар. ефект “водна капка”. Конструкциите са проектирани с тази визия. В допълнение, изолационният дефлектор на покрива, който предпазва кабината при покой, се прибира автоматично назад при скорост над 50 км/ч, като по този начин двата елемента на композицията придобиват единна структура и съответно се намалява съпротивлението. Вместо огледала за обратно и предно виждане са монтирани камери. Има и специален спойлер на радиаторната решетка с чувствителна система за регулация, който намалява допълнително съпротивлението на въздушните струи, като в същото време не създава рискове при движение.

Ограничаване на съпротивлението при задвижване на колелата

Инженерите на Renault Trucks въвеждат едно оригинално решение, чрез което нивото на маслото в задвижващия мост се адаптира в зависимост от нуждите за смазване или охлаждане. Когато автомобилът работи усилено и се нуждае от въртящ момент, системата увеличава количеството масло в задвижващия мост, а когато се движи с постоянна скорост количеството намалява.

Ефективно шофиране

Когато става дума за намаляване на разхода на гориво, водачът остава ключов фактор. Затова инженерите на Renault Trucks разработват автоматични решения за икономично управление на камиона. Optifuel Lab 2 е снабден с адаптивен ограничител на скоростта със собствен GPS, който отчита наклоните на пътя, позицията на камиона, завоите и други фактори и така изчислява оптималната скорост. Автоматично се регулира и съпротивлението на педала за газ, като така се подсказва на шофьора дали е разумно да намали или увеличи скоростта.