Дейностите на General Motors (GM) в Русия ще бъдат част от GM Europe – европейската група на GM, като това ще стане от 1 януари 2014 г.
Досега бизнесът в Русия се управляваше от GM International Operations (GMIO) със седалище Шанхай. Тази промяна е важна стъпка за засилването на позициите на Opel на руския пазар.
– Това е правилното решение в точния момент. Русия е важна част от европейския пазар, а за Opel тя е третият по големина пазар в Европа – заяви Карл-Томас Нойман, председател на Opel/Vauxhall и президент на GM Europe. – Всички прогнози показват, че Русия ще стане най-големият пазар в Европа през следващите години. Opel се радва на висока репутация в Русия. С нашето силно продуктово портфолио ние имаме намерение да увеличим пазарния си дял.
Марките на GM в Русия са Opel, Chevrolet и Cadillac.
Анди Дънстан, досега изпълнителен директор отговорен за продажбите на Централна и Източна Европа и международните операции ще поеме управлението на дейностите в Русия от 1 ноември 2013 г. Дънстан, който има ценен опит в областите на продуктовото планиране, маркетинга, бизнес развитието и продажбите ще се отчита на д-р Нойман. Дънстан наследява на новата си позиция Джим Бовензи, който заминава за Детройт в качеството си на изпълнителен директор, отговорен за глобалната локализационна стратегия.