Не мина и година и парижкият концепт Opel Astra GTC се превърна в сериен модел. Той не се различава особено от първообраза си, но за сметка на това общите му външни детайли с хечбека с пет врати са едва ли не само външните огледала и антената. Също така, шест от седемте модела джанти с размери от 17 до 20 цола са проектирани специално за спортното купе на марката от Рюселсхайм.
В сравнение с нормалния хечбек, новият Astra GTC е по-нисък с 15 мм, има увеличено с 10 мм. междуосие, както и разширена с 40 мм. предна и с 30 мм. задна следа.
Най-интересното от техническа страна нововъведение за модела е предното окачване – то е същото като в Insignia OPC и си нарича HiPerStrut (High Performance Strut). Фактически това е система McPherson, но с подвижни спрямо пружините и амортисьора шенкели, каквато система се използва и в топ-версиите на някои други производители – Ford Focus RS и Clio Renault Sport. Отзад то е непроменено – торсионна греда с механизъм на Watt.
Освен всичко това, хечбекът Astra GTC ще се предлага и с фирменото мехатронно шаси FlexRide с адаптивни амортисьори, работещо в три режима (Standart, Tour и Sport). В зависимост от избрания режим се променят характеристиките на амортисьорите, усилието във волана и времето за реакция на педала на газта.
За сега за Opel Astra GTC са декларирани четири задвижващи агрегата (очаква се във Франкфурт гамата да бъде разширена). Бензиновите мотори са три – два 1,4-литрови с турбо и мощност от 120 и 140 к.с., както и още един турбодвигател с обем 1,6 литра със 180 к.с. Към тях е наличен и един турбодизел, 2,0 литра със 165 к.с. и 380 Нм. (с функция overboost) максимален въртящ момент. С него ускорението до 100 км/ч става за 8,9 сек. и се достига максимална скорост от 210 км/ч. В същото време средният разход на гориво не надхвърля 4,9 литра на 100 км, а с едно зареждане могат да се изминат над 1100 км.
Всички двигатели се комбинират изключително с 6-степенни механични скоростни кутии и система Старт-Стоп като базово оборудване.
В списък с опционалното оборудване могат да се намерят и новите електронни помощници, които марката започна да внедрява в последните години. Такива са системата за разпознаване на пътни знаци, система за предупреждение при непроизволно напускане лентата на движение, адаптивно осветление и т.н.
На европейските пазари цените на Astra GTC започват от 21 750 евро достигайки близо 28 хил. евро за топ-модификациите.