Opel записа с ръст на пазарния си дял през 2013 г. със седем процента. Компанията с дългогодишна история не само стабилизира ситуацията в Европа и на родния си пазар в Германия, но и постигна увеличение.
В Европа Opel заедно със сестринската си марка Vauxhall и съгласно предварителните данни достигна пазарен дял от 5,61 процента (за сравнение 5,59 процента предната година). В Германия Opel увеличи пазарния си дял според данните на Kraftfahrtbundesamt (Федералното бюро за моторни превозни средства) с около 6,9 до 7%.
– Моделната офанзива на Opel започва да събира плодовете. Но в Opel е зададен курс на по-нататъшен ръст – заяви Петер Кристиян Кюсперт, директор на борда на директорите на Opel, отговорен за продажбите.
Движещата сила на този подем се дължи на някои нови попълнения в моделното портфолио.
– ADAM – надхвърли очакванията ни с около 21 000 продажби – обясни Кюсперт.
Opel Mokka, единственият SUV на германски производител в този сегмент, пък стана собственост на около 20 000 купувачи само в Германия през първата година на продажбите си.
Утвърдените автомобили в портфолиото също допринесоха за този успех. Opel Meriva зае първо място по продажби в сегмента си. Opel Corsa, Astra и Insignia се класират на второ място в своите сегменти, като изключим премиум марките.