Първата публична поява на лекотоварните модели на Opel Vivaro и Movano се състоя в Бирмингам. Новото поколение на Vivaro прави своя дебют, а новият Movano представя своите мощни, но изключително икономични двигатели на изложението за товарни автомобили Commercial Vehicle Show в града, което започна днес.
Новият Opel Vivaro е по-практичен, по-ефективен и по-впечатляващ от когато и да било. Второто поколение комбинира функционалността на лекотоварния модел с качествата на един офис на колела, предлагайки същевременно с това стилистичното излъчване на лек автомобил. Той разполага с всичко необходимо за да постигне успех: разнообразие от варианти, които предлагат по-голяма дължина и съответно увеличен товарен капацитет и по-щедро оразмерено интериорно пространство. В кабината водачът и пътниците разполагат с авангардната инфоразвлекателна технология Intellilink с удобна и функционална навигационна система, а така също и удобни приспособления, които бързо и лесно я трансформират в мобилен офис. Новият Vivaro е също изключително икономичен – за задвижването грижа имат напълно нови турбодизелови двигатели, които са с понижен до 5.7 литра на 100 километра разход на гориво с емисии на въглероден двуокис 149 г/км – най-добрите в класа стойности, които са добре дошли за собствениците на автомобилите.
Vivaro е най-успешният и важен модел в гамата от лекотоварни автомобили на Opel и част от мащабната стратегия за ръст DRIVE! 2022 на компанията. За пускането в производство на новия Vivaro, Opel инвестира 95 милиона евро в британския завод Лутън и преструктурира организацията на лекотоварните си автомобили. Новият директор на отдела за лекотоварни автомобили на Opel е Щефан Рашиг. Той е добре запознат с предимствата на новия Vivaro, както и с мощните задвижващи агрегати на Movano. Последните разполагат с авангардната дизелова технология BiTurbo, благодарение на която значително се намалява разходът на гориво и емисиите – а по този начин и на оперативните разходи. Както Vivaro, така и Movano е подобрен и от гледна точка на безопасността. Промените включват например системата ESC, която вече е част от стандартното оборудване, а така също и широка гама от системи за подпомагане на водача и огледало в сенника на пътника до водача, покриващо мъртвия ъгъл на видимост.
– Разходът на Movano е намален с до 1.5 литра на 100 километра, при това при наличие на по-висока мощност. Това прави автомобила още по-икономичен и екологичен от преди – отбелязва Щефан Рашиг. – В допълнение той притежава гама от системи свързани с безопасността, които преди се предлагаха само като допълнително оборудване. Представеният днес Movano, който може да бъде поръчван от юни предлага повече стойност за парите си откогато и да било.
Както за новия Vivaro, така и за Opel Movano, които предлагат изключителна икономичност, основен приоритет е безопасността. Усъвършенстваният модел сега получава като стандартно оборудване най-новото поколение на системата за електронен контрол на стабилността (ESC) – както и технологии, които подпомагат водача и правят пътуването с Movano още по-безопасно. Те включват асистента за потегляне по наклон Hill Start Assist, чиято функция е да задържа спирачките активирани в рамките на две секунди след като водачът вдигне крака си от педала им, като по този начин предотвратява неприятното потегляне назад на автомобила по стръмнина. Системата Trailer Stability Program установява стремежа на прикачения товар към завъртане и ако последното достигне определено критично ниво, започва целево активиране на спирачките на съответните колела на Movano с цел стабилизиране на композицията и предотвратяване на опасността от инцидент. Подобреният контрол на сцеплението осигурява и по-добра водимост и стабилност върху пътища с лоша настилка, а също така предотвратява пробоксуване на колелата.
С новите си двигатели, както и с допълнителните елементи в оборудването, свързани с безопасността и инфорзвлекателните възможности, Opel Movano ще бъде на разположение на клиентите в Германия в края на лятото на 2014 година.