След като спечели титлата Автомобил на годината 2012 Opel Ampera победи и в 13-то Международно рали Монте Карло за електрически и задвижвани от алтернативна енергия автомобили, в което Ampera участва за първи път.
Четири автомобила Ampera се класираха в топ десет, а първи на финала пристигна френският екип, воден от легендата в рали спорта Бернар Дарниш с навигатор Жозеф Ламбе.
В състезанието взеха участие 130 екипажа с модели на 30 производители, сред които и седем автомобила Ampera, включително един частен отбор със същия автомобил.
Сред другите участници бяха Renault Fluence Z.E., спортен Tesla Roadster, Mitsubishi I-MiEV и Peugeot Ion.
Освен победителите в генералното класиране, още три екипажа състезаващи се с Ampera се класираха в първата десетка: Шарлот Бертон и Оливие Сюсо финишираха трети, Жан-Клод Андрюе (друга рали легенда от близкото минало) и Патрик Лиен – 7-ми, а Ханс Вернер Вирт и Даниел Ризен финишираха 8-ми.
„Успехът на Ampera в това динамично състезание при много предизвикателни условия доказа нейния впечатляващ баланс между издръжливост и икономичност. Това подчертава ролята ни на лидери в областта на алтернативното задвижване,“ заяви Директора на Opel отговорен за програмата E-mobility, Ено Фухс.
„Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles“ (Рали Монте-Карло на новите енергийни източници) се провежда за 13-ти път и се е наложило като най-старото спортно събитие за автомобили, задвижвани с алтернативна енергия. Автомобилният клуб Монте Карло организира това състезание от 1995 г.
Надпреварата стартира в три града – Анеси-льо-Виьо, Клермон Феран и Лугано и включваше 550 километрово трасе през Динь-ле-Бен, столицата на френската област Алп дьо От Прованс, до Монако. На втория ден отборите трябваше да изминат 272 километра през Монако и оригиналното трасе на рали Монте Карло през френските крайморски Алпи. През тези два дена отборите бяха подлагани на периодични тестове и трябваше да докажат шофьорските си умения, „натискайки“ колите си до краен предел.
Освен регулярните тестове вниманието беше фокусирано върху разхода на гориво. С помощта на коефициент, формиран от теглото на автомобила, емисиите на CO2 , енергийната плътност на горивото и неговия разход, организаторите имаха възможността да изчислят стойността, на основата на която да направят сравнение и обща класификация на състезателите.
„Високата технология на Ampera прояви своята надеждност и ни осигури огромния успех“, заяви копилотът Жозеф Ламбер, който взе победата с Бернар Дарниш.
Дарниш има победа в легендарното рали Монте Карло през 1979 г. и повече от 10 пъти е финиширал първи в прочутия специален етап Col de Turini.