Начало Автомобили Opel със супершоу за посетителите на 43-тото изложение Oldtimer Grand Prix

Opel със супершоу за посетителите на 43-тото изложение Oldtimer Grand Prix

33
0

Посетителите на изложбената площ на Opel на 43-тото изложение за класически състезателни автомобили Oldtimer Grand Prix и феновете на трасето на пистата Нюрбургринг не съжаляваха за нито цент от дадените пари за вход.

Множество легенди на Opel от 115 годишната история на марката в моторните спортове бяха развълнувани и се наслаждаваха на демонстрационните обиколки по пистата. Финансовият директор на Opel Михаел Лошелер също бе сред посетителите на Нюрбургринг и зае място зад волана на Opel Manta A „24 hours Spa-Francorchamps“ от 1974 г. за пробна обиколка.

„Посетителите са наистина ентусиазирани, когато видят тези легенди на пистата, отбелязва Лошелер. – Това шоу на чистото удоволствие е нещо, което ще послужи като допълнителна мотивация за хората, когато те се завърнат на работните си места. Нашата марка има дълбоки корени сред хората. А това е още едно доказателство, че амбициите ни да създаваме достъпни, но същевременно с това вълнуващи и много германски автомобили е абсолютно правилна.”

Състезателните автомобили на Opel от всички ери на моторните спортове напомниха на някои от посетителите за тяхната младост, когато модели на марката пишеха своята история по рали трасетата и пистите. Black Widow (Черната вдовица),  един туринг автомобил на базата на Rekord C със 150 к.с., се бореше стоически с много автомобили на Porsche през 60-те години – моделът, който по принцип е създаден и запазен за семейни нужди, ги изненадваше при безапелационната си поява в огледалата за обратно виждане.

Ascona A, конструирана за Световния рали шампионат, също бе безапелационен и осигури на Opel първата му победа в кръг от световния шампионат; победителят в Льо Ман Йоахим Винкелхок бе зад волана на стар модел от GP, който също създаваше уникално чувство. Kadett C GT/E Coupé в жълто-черна окраска, пилотиран от легендарния „дует“ Валтер Рьол и Йохен Бергер завършил четвърти на Рали Монте Карло от 1976 година също взе участие в събитието. Автомобилът бе обявен за „морален победител“ защото бе изпреварен само от трите състезателни прототипа Lancia Stratos.

Също толкова впечатляващ бе Green Monster (Зеленото чудовище) от 1914 г., най-големият състезателен автомобил някога конструиран от Opel  (с 12.3-литров четирицилиндров двигател с четири клапана на цилиндър), който бе център на вниманието на изложението в падока. ADAM R2, най-новият успешен модел на Opel в моторните спортове зае своята подобаваща роля на изложението. Преди три седмици Емил Бергвист и навигаторът му Йоаким Сьоберг успяха да постигнат блестящи успехи в сериите FIA ERC Junior с рали версията на този малък динамичен автомобил със 190 к.с.