Тимът на Мерцедес потвърди официално, че Рос Браун напуска отбора. Новината се разпространяваше от няколко месеца.
Ръководството на екипа ще бъде поето от Тото Волф и Пади Лоу, като първият ще се занимава с бизнес, а вторият – с техническите аспекти на работата.
– Най-важното нещо, което обмислях при решението да се оттегля като шеф на тима, бе да го направя в точния момент, за да осигуря на екипа по-нататъшен успех – заяви Браун. – Процесът на прехвърляне на отговорности, изпълняван тази година, означава, че вече сме готови да изпълним промяната и моите задължения да бъдат поети от ново ръководство, съставено от Тото и Пади. Мерцедес-Бенц инвестираха сериозно в хора и инфраструктура и в Бракли, и в Бриксуърт. Благодарение на досегашния ни подход и работата като един екип отборът е в много добра позиция за успех през 2014 г. Гордея се, че участвах в полагането на тези основи за бъдещето. 2014-та бележи началото на нова ера в спорта. Ето защо сметнахме, че едновременно с това е подходящо да започне нова и в организацията, за да сме сигурни, че тя ще е във възможно най-силна позиция през идващите години.
Председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда заяви, че Браун бе архитектът на крачката, направена от петата позиция на отбора през 2012 г. до второто място в тазгодишния шампионат.
– Той създаде плана за привличане на ключови хора от началото на 2011 г. и представянето този сезон демонстрира, че отборът върви по правилния път. Проведохме дълги дискусии с Рос как би могъл да продължи да работи с тима, но не може да задържиш някой, който е решил да продължи напред. Рос реши, че сега е правилният момент да връчи юздите на Тото и Пади и ние уважаваме това – допълни австриецът.
Шефът на Даймлер Дитер Цетче също обясни, че напускането на англичанина е част от план за организационно преструктуриране:
– Миналата зима ние променихме мениджмънта на дейността си във Формула 1 с подкрепата на Лауда. Първата стъпка бе да убедим Волф да поеме моторспорт департамента и компанията ни за Формула 1. Втората бе привличането на Пади Лоу. Така построихме нещата за момента, когато Рос реши да напусне настоящия си пост. Този миг настъпи. Вярвам, че Тото и Пади ще надграждат прекрасната работа на Рос. Те притежават необходимите умения да изведат отбора ни до успех в световния шампионат. Бих искал лично да благодаря на Рос за спокойното му ръководство, което прилага, откакто е начело на заводския ни тим – от 2010 г., за жизненоважния му принос към развитието на отбора и несъмнената роля, която изигра за бъдещите ни успехи. Беше удоволствие да работим с него и му желая всичко най-добро по-нататък.
Браун пристигна в Бракли през 2007 г., когато отборът, чиято база бе там, бе на Хонда. Той купи на символична стойност тима при оттеглянето на японската компания в края на 2008 г. и записа името си в историята на Формула 1 не просто като шампион – Браун Гран при взе титлите през 2009-та и при пилотите (с Дженсън Бътън), и при конструкторите. След това Мерцедес купиха екипа и Рос остана начело до настоящия момент.