Офертата на Форд към Себастиен Ожие е била катализаторът за решението на Ситроен да предложи на пилота договор за титулярния си екип за следващите три години. Това призна шефът на френския тим Оливие Кенел.
След като през 2008 г. Себастиен Ожие спечели J-WRC за сезон ’09 Ситроен го изтеглиха в основната категория на световния рали шампионат. Тогава талантливият французин караше за Б-отборът на концерна – Ситроен Джуниър Тийм. Още през първата си година във WRC той успя да запише второ място в надпреварата в Гърция. През 2010 г. със същия тим Ожие постигна и първата си победа в рали Португалия.
Малко след това се появиха слухове, че от Форд са предложили на Себастиен да премине при тях от 2011 г., а информацията се потвърди на рали България. Отговорът на французите не закъсня. Не само, че през този сезон от Ситроен дадоха шанс на Ожие да се състезава за заводския им тим в избрани надпревари, както бе във Финландия. В добавка те подписаха тригодишен договор с 26-годишния пилот и от догодина той ще е постоянно в заводския им отбор редом със Себастиен Льоб.
Шефът на Ситроен Оливие Кенел обаче разкри, че офертата на Форд за техния пилот е изиграла ролята на катализатор.
– Честно да си призная не бях загрижен да запазя Себастиен в Ситроен – започна Кенел. – Офертата на Форд обаче свърши тази работа. Не бях изненадан и не особено обезпокоен. Сега той е с нас за следващите три години и това е началото на дълга история. Чувствам се все едно съм спечелил от лотарията два пъти. Първият път с Льоб, а вторият с Ожие и не мисля, че това се е случвало на някой друг в света. Наистина е лудост.
Самият Ожие призна, че нещата за него са се развили невероятно бързо. Все пак французинът съзнава, че всичко може да се обърне в отрицателна посока. Затова обеща да остане здраво стъпил на земята и допълни:
– За момента знам, че трябва да бъда постоянен в представянето си и да печеля навсякъде, но имам доста работа, за да постигна тази цел. Със сигурност сега съм по-спокоен, защото съм наясно с бъдещето си. Развоят на събитията във Финландия бе много мотивиращ, защото бе първият ми път с основния тим на Ситроен и бе важно да финиширам. От екипа ме помолиха за това. Те ми казаха не да карам бързо колкото мога, а да бъда сигурен, че ще завърша ралито. Изключително съм щастлив, че съм със Ситроен.