Шефовете на Формула 1 одобриха план за детайлно следене на това дали отборите изгарят маслото като гориво в квалификацията за постигането на по-добър процес на горене и съответно още по-голяма мощност на задвижващата система, което е забранено от правилника. След запитване от Ред Бул към ФИА за възможността изгарянето на маслото да се използва за постигането на по-голяма мощност, от федерацията потвърдиха, че това не е позволено.
Има подозрения, че екипът на Мерцедес използва такъв подход, за да може Хамилтън и Ботас да са по-бързи в квалификацията. От началото на сезона двамата спечелиха полпозишъна и в трите надпревари – 2 за Люис и 1 за Валтери. След запитването от страна на „биковете“, ФИА засили следенето на използването на маслото и химическия състав на самото масло, за да е сигурна, че никой тим не нарушава регулациите.
Засега нарушения не са установени, но за да се намали възможността за подобни трикове, от федерацията са решили да затегнат допълнително правилата за следващия сезон. Измененията са одобрени от F1 Комисията, като остава да бъдат ратифицирани от Световния съвет на ФИА, което се счита за формалност.
Трите изменения в правилата ще са следните:
1.Отборите ще трябва да предоставят на ФИА данни за нивото на маслото в основния резервоар по всяко време на Гран при уикендите. Количеството масло във всеки маслен резервоар, с изключение на основния, трябва да бъде декларирано пред ФИА 1 час преди старта на състезание.
2. Активни клапани за управление между всяка част на задвижващата система и входа за въздух към двигателя ще бъдат забранени. Забранява се и връщане на маслото по друг път освен директно към резервоара за масло като например през входните колектори, което се правеше преди години, за да се променя процеса на горене с използване на масло.
3. Отборите ще бъдат ограничени с до една спецификация на маслото за двигател за всяко състезание и тя трябва да се обяви преди началото на състезателния уикенд. Това ще отнеме възможността отборите да използват спецификация на маслото специално за квалификацията за извличане на повече мощност, а после да превключват на друга такава за състезанието.