Техническата работна група за промяна на правилата във Формула 1 обсъжда от следващия сезон системата за отваряне на задното крило да може да се включва навсякъде по пистите, ако разликата между пилотите е по-малка от 1 сек. Засичането при това ще става не само на едно-единствено място в обиколката, както е в момента, а на всеки 100 метра. Така непрекъснато ще се следи дистанцията и пилотът, който се опитва да изпревари, ще получава сигнал, че може да задейства системата, вече популярна с английското си съкращение DRS (Drag Reduction System).
Целта е още повече да се увеличат възможностите за изпреварване и то да стане възможно и в завоите, където обаче ще се изисква специално внимание от пилотите и контрол с по-малко притискане.
Според техническия директор на Уилямс Сам Майкъл така на състезателите ще се даде още една възможност да покажат майсторство и ще е любопитно как те ще се адаптират към подобна опция. Интересно е, че единият от неговите пилоти – Рубенс Барикело – активира този сезон с крак – чрез педал DRS-а, докато Пастор Малдонадо отваря крилото с бутон.
Вероятно за догодина ще отпадне и ограничението за използване на системата DRS на дъжд, защото в Гран при на Канада е станало ясно, че разликата в скоростта и поведението на колите не е толкова голяма, че отварянето да е опасно.