Спа-Франкоршамп събира едни от най-хвалебствените прилагателни от всички писти в календара на Формула 1. Дългото малко на 7 км трасе е любимо предизвикателство на мнозина, като мнозина твърдят, че там се разграничават мъжете от момчетата. Роберт Кубица обяснява как се изминава тази дистанция.
Спа е една от най-добрите, ако не и най-добрата писта за един пилот. Според мен по-голямата част от състезателите обичат да карат там. Аз все още предпочитам повече Сузука, но Спа притежава уникален характер. Трасето е наистина невероятно. Част от завоите всъщност не са никакви завои, защото се преминават на пълна газ. А средният сектор в частност буквално е изумителен.
Настройките на колата по принцип не са сложни. Необходима е добра максимална скорост за първия и последния сектор, защото те са много бързи със сериозни прави и там се кара на максимум. В средната част са разположени повече завои и там се изисква аеросцепление.
Този сезон повечето болиди ще са със система F-duct, така че проблемът да накараш автомобила да върви добре в цялата дистанция би трябвало да е по-лесно разрешим. Дори при наличието на това устройство все още е възможно да избереш реглажи с високо аероприлепяне и да намалиш челното съпротивление, за да си максимално ефективен на правите. Мисля, че Спа е едно от най-добрите трасета за използване на F-duct.
Първи завой винаги е труден в началната обиколка. Влизането е тясно, но на излизане трасето се разширява и могат да се използват различни състезателни линии. Въпреки това не е лесно, тъй като трябва да защитаваш позицията си без да допускаш компромиси с излизането си от кривата.
Червената вода също е огромно предизвикателство в първия тур, особено когато караш зад някого и заради това губиш аеропритискане. Можеш да рискуваш много при влизането и да продължиш на пълна газ или с много висока скорост, която да поддържаш по хълма. Но ако се наложи да намалиш, губиш твърде много при подхода към Ле Комс.
Завоите след Ле Комс са истинско забавление: има три – серията -5-6-7 – които просто преливат един в друг. Там важното е да не изпускаш линията. Грешка в първата част води до объркване на цялата поредица.
Завоите, които са на слизане, като например двойния ляв Пуон, са едни от най-добрите в календара. На такъв тип писта можеш да изпробваш различни неща, преминавания и т.н. – включително експерименти като да жертваш по-бързо влизане за сметка на по-добър изход от крива.
Няма лесни изпреварвания, освен ако съперник не сбърка. Тази година обаче при наличието на F-duct може да се окаже възможно да използваш нечий въздушен поток да те издърпа напред.