Екипът на Ред Бул се появи на пистата в Барселона със своя нов, по-къс нос. Това не бе единствената новост за колите на биковете. Новите части обаче пристигнаха на трасето едва сутринта. Изпитването им за съжаление не протече по желания от екипа начин. И двамата им пилоти имаха нови проблеми със задвижващите системи. Особено неприятен бе случаят с Рикиардо, който трябваше да изчака в следобедните часове монтирането на четвъртия си агрегат и едва в края на втората сесия се появи на пистата.
Очакваше се, че Рикиардо ще стартира деня с четвъртия за този сезон двигател с вътрешно горене. Вместо това сутринта от екипа решиха да използват мотор, който вече бе претърпял проблем.
„За съжаление не успяхме да проведем напълно планираното сравнение между новия и стария нос“, обясни д-р Хелмут Марко пред auto, motor und sport.
„Знаехме, че днес ще можем да караме малко и че във втората свободна тренировка ще трябва да монтираме четвъртия двигател за сезона“, заяви от своя страна Рикиардо. „Щеше да е по-добре, ако бяхме успели да направим повече обиколки, но така или иначе имаме достатъчно данни, които да анализираме.“
В крайна сметка австралиецът завърши деня на 13-а позиция с 13 направени обиколки. Значително по-добре протекоха тренировките за Данил Квят, който се класира на пета позиция във втората свободна тренировка и завъртя общо 32-а тура за двете сесии.
„Втората тренировка протече добре и успяхме да съберем доста данни, които екипа да анализира, за да намерим посока за развитие. Имаме някои нови части тук и ще е хубаво да видим, как работят те. Надяваме се да успеем да извлечем максимума от колата, за да се представим възможно най-добре в квалификацията.“