Пирели ще доставят на отборите софт и медиум гуми за уикенда на пистата Монца. Пистата край Милано отдавна се е превърнала в легенда и е наричана Храма на скоростта заради своите дълги прави и високата средна скорост, която е най-голяма от всички трасета в календара. Инженерите на Пирели са преценили, че софт и медиум сместа ще дадат най-добър баланс в изискването за достатъчна издръжливост и добро представяне.
Монца има уникални характеристики, като гумите понасят натоварвания до 4,5 g. Сериозно предизвикателство е и минаването през шиканите, прекъсващи дългите прави. Ударите в бордюрите създават сериозни натоварвания и това изисква изключително качество както на конструкцията на гумите, така и за техните контактни повърхности.
„Монца винаги е била една от най-важните надпревари през сезона, състезание с невероятна история и атмосфера“, заяви спортният директор на Пирели Пол Хембри преди началото на уикенда в Италия. „Решихме да използваме малко по-меки смеси от миналата година и затова избрахме медиум и софт за надпреварата в Кралския парк. Според нас те са най-подходящи за Монца, на която скоростта винаги е сериозна. Очакваме нормални нива на износване и деградация, като както винаги работата извършена по време на свободните тренировки ще бъде изключително важна за правилното пресмятане и избиране на най-добрата стратегия. Двете смеси, които са сравнително близки по отношение на представянето си, дават няколко възможности.
Колите се движат с ниско аеродинамично притискане на Монца, което създава повече работа за гумите, както при ускорение, така и при спиране. Защото при по-малкото притискане гумите създават цялото механично сцепление. Бордюрите на Монца пък ще бъдат истинско предизвикателство за нашите продукти, защото те изисква допълнителна издръжливост на конструкцията и смесите.
Ние приключихме с разследването на причините за спуканата гума на Себастиян Фетел на пистата Спа. Детайлните заключения и техническия анализ ще бъде представен от нас на Монца.“
Бърза писта като Монца създава изключителни натоварвания за гумите, като всички сили влияещи върху тях водят до допълнителното образуване на високи температури, най-вече на каркасите. Центробежните сили са изключително предизвикателство на дълги завои като Параболика.
Ниските нива на притискане ще създадат сериозни проблеми за пилотите при опазването на задните гуми, които често може да превъртат при ускорение. От другата страна пък е високата максимална скорост, която може да достигне до 360 км/ч.
През миналата година стратегията използвана от победителя Люис Хамилтън бе с едно спиране в бокса. Тогава обаче за преминаването на 53-те обиколки бяха използвани твърда и медиум смес. Пилотът на Мерцедес стартира с медиум и след 25 обиколки смени на хард. Очакваната разлика между двете предлагани през тази година смеси е 0,8-1,0 сек. на обиколка.