Още от момента на пазарната си премиера през 2012 година Opel Mokka демонстрира непрекъснато възходящо развитие. Със своите перфектни размери (дължина 4.28 метра), динамичен външен вид и висока позиция на седалките, малкият SUV модел отговаря на духа на времето и вече се радва на над 500 000 поръчки в Европа, с което се превръща в един от най-популярните модели в своя сегмент. Сега новият Opel Mokka X следва да добави още към тази изключителна популярност. Моделът ще отбележи световната си премиера на предстоящото автомобилно изложение в Женева и ще излезе на пазара през тази есен със свеж и емблематичен външен дизайн, ново вътрешно пространство и великолепни инфоразвлекателни системи от най-ново поколение, които го превръщат в един от най-добре комуникационно свързани и най-привлекателни по външност високопроходими модели на пазара. Наред с дебютиралото наскоро на пазара ново поколение 1.6-литрови “шептящи дизели”, новият Mokka X ще разшири и бензиновата си гама с новата генерация 1.4-литров Direct Injection Turbo, който ще бъде съчетан с автоматична трансмисия, Start/Stop и двойно предаване.
Моделът Mokka може да бъде определен като един от символите на успешното завръщане на марката Opel през последните години. Малкият SUV привлече много нови клиенти за марката, спечелвайки ги със своя характерен SUV облик на каросерията, съчетан със стилен дизайн, динамичен, приключенски чар и неподправени възможности извън утъпканите пътища. Новият Mokka X ще бъде първата моделна гама, в която ще бъде представен за първи път идентифициращия знак за бъдещите SUV и crossover модели на марката Opel – “X” подчертава по-авантюристичната и издръжлива идентичност от тази, представена при моделите на марката с по-класически каросерии.
Новият външен дизайн на Mokka X има извънредно самоуверено излъчване. Новото оформление на предната част е приведено в унисон с новия стилистичен език на марката Opel, включващ „криловидната“ хоризонтална предна решетка и доминиращата, отчетлива светлинна графика с двете „крила“ на дневните LED светлини. Предната престилка също е придобила по-прецизно и елегантно очертани повърхности с по-малко пластмасови вложки. Всичко това придава на Mokka X по-широка, по-стабилна и мъжествена осанка. Тази линия продължава в задната част с още две емблематични „крила”, отразени в светлините и по желание предлагани и с LED технология. Страничният силует на каросерията е запазил своите пластични и елегантни черти, както и динамичния акцент на мускулестите и атлетични линии в долната част на каросерията, получаващи допълнителна енергия от типичното за марката Opel „острие”, чиято линия се изкачва динамично към задната част. Новите забележителни цветове като „Amber Orangе” и „Absolute Red” имат важен принос към чара на Mokka X.
Атмосферата във вътрешното пространство на Mokka X е изцяло преобразена. Своя дебют тук отбелязва изцяло ново арматурно табло, вдъхновено от новата Astra. Новото арматурно табло е организирано около повече хоризонтално оформени елементи. То изглежда едновременно по-изчистено и по-семпло, както и по-ясно и прецизно като изпълнение. Централната конзола е изцяло новоразработена и е съобразена със 7 и 8-инчовите сензорни екрани на новото поколение инфоразвлекателни системи. Сега дизайнът впечатлява със своята фина елегантност и с по-изчистения си дизайн с по-малко на брой бутони – много от функциите вече са достъпни чрез капацитивните сензорни екрани.
След представянето на новото поколение „шептящи дизели” 1,6 с максимална мощност 81 кВт/110 к.с. и 100 кВт/136 к.с, сега гамата от двигатели на SUV модела на Opel ще бъде разширен и по отношение на бензиновите мотори. Новото поколение 1,4-литров Direct Injection Turbo с мощност 112 кВт/152 к.с., което наскоро направи своя дебют в новата Astra, ще се предлага в съчетание с шестстепенна автоматична скоростна кутия, Start/Stop и адаптивно двойно предаване (средни емисии на CO2 и разход на гориво според предварителните данни – 154 г/км, 6.6 л/100 км). Tехнологията за двойно предаване с електромагнитен механизъм и многодисков съединител е изключително интелигентен и ефективен. Когато пътната настилка е суха, за задвижването на автомобила се грижат единствено колелата на предния мост (с изключение на случаите на стартиране на автомобил с включен AWD режим), което спомага за поддържане на ниския разход на гориво. В зависимост от пътните условия, разпределението на въртящия момент се извършва безстепенно и плавно от 100 процента предно предаване на сухи настилки, благоприятстващо ниския разход на гориво до максимално разпределение на въртящия момент в отношение по 50 процента към предния и задния мост – например при покрита с плътен воден слой настилка.
В допълнение към системата за двойно предаване AWD, инженерите на Opel за пореден път са последвали стратегията на марката Opel за осигуряване на достъп до новаторските технологии за широката потребителска аудитория с представянето на адаптивната система на предните светлини AFL (Adaptive Forward Lighting) с LED елементи. Новата AFL LED система адаптира автоматично светлинните профили на предните светлини към конкретната ситуация на пътя, така че да се осигури максимално добро осветяване на пътя без опасност от заслепяване на останалите участници в движението. Системата разполага с девет различни функции или светлинни режима като режим за градско движение и за извънградски отсечки, туристически режим, динамична функция за завои и функция за осветяване на кръстовища, светлини за заден ход и маневри, както и режим за спрял автомобил (eco). Тази система с LED елементи замества досегашната AFL с биксенонови светлини. Oт една страна LED елементите гарантират качество на светлината, което дава възможност за виждане на „истинските” цветове на нещата, повишавайки зрителния комфорт. Освен това липсата на механично движение в рамките на осветителния модул повишава бързодействието и точността на реакциите, както и на надеждността при продължителна експлоатация.
В допълнение, новото поколение на фронталната видеокамера Opel Eye с повишена разделителна способност и повишена изчислителна мощ при обработката на изображения, дава положително отражение върху работата на всички поддържани от нея функции, сред които и автоматичното управление HBA (High Beam Assist) на дългите светлини на AFL системата с LED елементи. Благодарение на подобрената видеокамера и допълнително предлаганата навигационна поддръжка, усъвършенстваната функция за разпознаване на пътни знаци TSA (Traffic Sign Assistant) на Mokka е в състояние да разпознава символите с още по-висока точност. Функцията за индикация на дистанцията до движещия се отпред автомобил FDI (Following Distance Indication) използва фронталната видеокамера за проследяване на движението на превозните средства отпред, a функцията за предупреждение за потенциален сблъсък отпред FCA (Forward Collision Alert) вече е допълнена с предупредителен LED дисплей, отразяващ се в челното стъкло. Когато дистанцията между автомобила и движещото се отпред превозно средство започне да намалява твърде бързо, отражението на червените LED елементи в стъклото служи за ефективно предупреждение на водача. В допълнение към това, човекът зад волана бива предупреден за необходимостта от използване на спирачките и със звуков сигнал. Функцията за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение LDW (Lane Departure Warning) се включва автоматично при скорост на движение над 60 км/ч и предупреждава водач за опасността от напускане на лентата със символ на арматурното табло и със звуков сигнал.