Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 От Мерцедес използвали 5 токена за подобрения на задвижващата си система

От Мерцедес използвали 5 токена за подобрения на задвижващата си система

35
0

Задвижващата система на Мерцедес, използвана от Нико Розберг и Люис Хамилтън в Белгия, е с подобрения, за които в Бриксуърт са използвали 5 токена. От тима не уточниха в кои области са новостите. Засега само заводският екип е с последната спецификация на агрегата.

При това положение Мерцедес има 6 останали токена за развитие на задвижващата си система до края на настоящия сезон. Ферари и Хонда разполагат с по 3, а Рено – с 21.

„Условията на Спа днес бяха необичайно горещи. Температурата на пистата прескочи 40 градуса следобед – нещо почти нечувано!”, коментира техническият шеф на отбора Пади Лоу. „Успяхме да изпълним цялата си планирана програма, включително да монтираме две нови задвижващи системи в колата на Люис. Това ще го прати в дъното на грида след прилагането на съответните санкции. Иначе денят бе доста сложен от гледна точка избора на план за работа. Видяхме повече варианти на предпочетени гуми, отколкото когато и да било досега, като не бива да забравяме прототипната смес. Трудно е да интерпретираме времената, тъй като всеки тим изпитваше различен тип гуми в различни моменти. От наличните данни изглежда представянето е много близко между нас, Ред Бул, Ферари и Форс Индия, при това както в една обиколка, така и в дълга серия.”

Лоу допълни, че фокусът при Хамилтън бе върху подготовка за състезанието с оглед наказанията за допълнителните компоненти в задвижващата система. Нико работи и за квалификация, и за надпреварата.

„Износването на гумите бе голям проблем и при трите типа – особено при задните”, каза още той.

Розберг изпробва в първата тренировка системата Halo и сподели, че устройството не го е дразнело при управление: „Можех да карам направо без проблеми и дори дадох най-силното време сутринта с Halo-то. Мисля, че беше успешен тест.

Ще е интересно да видим как ще се развият нещата с гумите по време на състезанието. Темпото в дълга серия също е важно, тъй като тук може да се изпреварва. Имаше сериозно износване на гумите и управлението на работата им в неделя ще е важно.”

Хамилтън вече заяви, че ще стори всичко по силите си, за да се справи с последствията от наказанията за използване на повече от разрешените компоненти на задвижващата система. Той благодари на отбора си за това, че два пъти смени агрегата и също отбеляза поведението на гумите като сложно.

„Беше доста трудно да ги пазя при толкова високо налягане. Важното е, че изпълнихме програмата си и можем да се съсредоточим върху останалата част от уикенда”, добави англичанинът.