Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 От Макларън защитиха позицията си за премахване на акулските перки

От Макларън защитиха позицията си за премахване на акулските перки

50
0

Шефът на Макларън Зак Браун защити позицията на тима си относно премахването на акулските перки от следващия сезон във Формула 1 и изтъкна като основен довод преговорите и желанието за присъствие на нови спонсори.

Въпросът се оказа неразрешен и отборите нямат яснота дали този елемент ще бъде разрешен през следващия сезон. Причината е внезапно вето на Макларън, а промяна като тази трябва да се приеме с абсолютно мнозинство.

„Преди месец или някъде там проведохме среща и смятах, че сме се разбрали да запазим перките, както и да сложим там номерата на пилотите. И след това виждане ситуацията, както винаги, се промени. Зак реши, че не вижда задното си крило. Явно е подписал с голям спонсор за догодина и се опитва да му осигури колкото се може повече пространство“, заяви Хорнер.

„И така, Макларън представи нов вариант. Проблемът е, че аеродинамиците го прегледаха и заявиха, че тази версия съсипва задното крило и не я искат. В крайна сметка не съм особено сигурен каква е ситуацията. Мисля, че според правилата не трябва да се използват перки. При това положение ще трябва да измислим къде да сложим номерата. Може би ще проведем още един разговор, за да видим дали можем да убедим Зак да върне перката.“

Тото Волф от Мерцедес разясни, че перките имат влияние върху аеродинамиката и при едни коли работят по-добре от други, но разликата не е чак толкова съществена. Шефът на Ферари Маурицио Аривабене пък заяви, че е неутрален по отношение на тези елементи, но те наистина са добро място за спонсорите.

Ситуацията претърпя доста промени в течение на последните месеци. Първоначално бе решено перките, както и Т-крилата, да бъдат премахнати. След това се появиха възражения, свързани именно с присъствието на спонсорски лога върху автомобилите. Последва ново решение, според което Т-крилата трябваше да бъдат премахнати, а перките – запазени. Срокът за промяна на правилата от страна на ФИА обаче вече бе изтекъл и това налага решението да е единодушно – всичко отбори трябва да го подкрепят. Именно тук възражението на Макларън внася нова несигурност.

„Ние сме разработили задното си крило с презумпцията, че перките ще останат. Мисля, че и повечето други отбори са сторили същото“, заяви техническият директор на Форс Индия Анди Грийн.