Ражда се нов марков шампионат у нас – Hyundai Racing Trophy. Това бе съобщено на пресконференция на Индустриал Комерс – официален вносител на Hyundai за България и БФАС.
Стефан Митов – национален директор продажби на Hyundai България обяви, че след като марката е партньор на ФИФА и УЕФА за световните и европейските първенсгтва по футбол, от миналата година отборът влезе и в световния рали шампионат с WRC. Миналата година при дебюта на марката, Тиери Нювил и Дани Сордо спечелиха двойна победа в рали Германия. В тази връзка у нас е разработен иновативен проект, който е единствен по рода си за Hyundai в Европа, а вероятно и в света. Така според новия шампионат, млади пилоти между 16 и 22 години могат да направят първите си стъпки в автомобилния спорт, като стартират с новия модел Hyundai i20 Coupe R1 в състезания на затворен маршрут (писта) и рали от националните първенство. Естествено, в марковя шампионат могат да се включат и други състезатели, които приемат условията на организаторите и подпишт договор. За подготовката на младите пилоти ще се грижи треньор, сертифициран от Министерството на младежта и спорта и одобрен от БФАС. Това е Николай Николов – известен в миналото рали пилот, който в последните години е подготвил не един и двама млади момчета.
Състезателните автомобили Hyundai i20 Coupe R1 ще бъдат подготвени в България. Те първоначаблно ще бъдат със стандартен 4-цилиндров 1,4 –литров двигател 16V със 100 к.с. и със стандартна синхронизирана скоростна кутия. Външният дизайн на колите ще бъде променен по подобие на WRC с по-широка задна следа за стабилност. Ролкейджа на колата е многоточков, според всички изисквания на ФИА и ще бъде произведен от английската фирма Custom Cages.Ще бъде променено окачването, а също и изпускателната система, като се предвижда само от това мощността да скочи на 115 к.с. Спирачната система също ще има промени. Колите са хомологирани от БФАС за национални състезания и допълват RC5/R1BG. Освен това колата може да претърпи ъпгреид, като двигателят да бъде по-мощен – 1,6 с турбо, със секвенционална скоростна кутия и ново окачване, но това ще стане след първата година, ако пилотът пожелае. Така автомобилът ще стане R3. От Индустриал комерс имат намерение да подготвят повече автомобили, които да се продават и на други състезатели, ако има интерес.
Пилотите, които ще се състеват в шампионта ще бъдат при абсолютно равни условия. Колите ще бъдат с уникална програма за финансиране. Организаторите предлагат фиксирана цена за сезона, която включва участие в три ралита и три писти. Колата е на лизинг за 3 години с 15% първоначална вноска, 30 % остатъчна стойност. Договорът е за 3 години, като на трететата пилотът може да придобие автомобила или да разсрочи с още 2 години оставащите 30%. Първоначалната вноска за лизинга е 5500 лв. с ДДС, а първоначалната вноска за състезателния сезон 2015 е 2000 лв. Месечната лизингова вноска е 620 лв с ДДС, а за покриване на разходите в шампионата на месец се падат по 1330 лв Така с по-малко от 2000 лв месечно младите пилоти ще могат да се занимават професионално с автомобилен спорт.
Състезателната програма предвижда този сезон участие в ралитата Твърдица – Елена (27-28 юни) България (17-19 юли) и Сливен (4-6 септември). Пистите също са 3 – Стара Загора (13-14 юни), Бургас (26-27 септември) и София (3-4 октомври). Намеренията на проджект мениджъра на Hyundai Racing Trophy Георги Гвоздейков е догодина да има състезания на макадам и на сняг.
Всяко състезание ще има награден фонд – 2000 лв. за първия, 1000 за втория и 500 за третия. В края на сезона комплексният победител ще получи голяма награда, която засега е тайна. Точкуването на Hyundai Racing Trophy ще бъде специфично, а класирането отделно от общото з състезанието. Организаторите поемат подготовката на автомобилите, сервизирането, резервни части за 3800 лв., 17 гуми, гориво, застраховки, екипировка Hyundai и такса за участие. Пилотите ще получават колите си преди старта, като електрониката ще бъде разигравана с жребии. Всеки старт от шампионата ще бъде излъчван директно по някой от телевизионните канали, а ще има и широко медийно отразяване.