За победа ще се борят Себастиен Ожие и Яри-Мати Латвала в предстоящото рали Финландия.
Надпреварата за мнозина е квинтесенцията на рали спорта, едно от най-големите предизвикателства в календара и дори я наричат „Формула 1 в гората”. Маршрутът покрива безброй скокове – просто няма отсечка без тях, дълги отсечки сред дърветата и покрай хилядата езера.
– Винаги е трудно да се спечели рали Финландия, ако не си родом от северната част на Европа. Историята го показва. Особено съм горд, че победих там миналия сезон. Това бе страхотен момент в кариерата ми. Обичам да карам във Финландия. И не съм доволен да имам само една победа там, искам още! В същото време съм наясно колко ще е трудно. Феновете по трасето отново ще създадат изумителна атмосфера. Самото състезание е много бързо, скоковете му са прочути. Нужно ти е огромна увереност в автомобила, за да си бърз и да успееш. Ако я имаш, то е абсолютно удоволствие да караш там – коментира Ожие.
За Латвала това ще е домашен старт и той познава чудесно състезанието. Финландецът също отбеляза колко бързи са отсечките, което пасва на неговия стил:
– Най-големите предизвикателства са може би множеството скокове и хълмове. Трудно е да откриеш правилната траектория на излитане и след това да се приземиш на точното място. Същото се отнася и за голяма част от завоите, които не се намират на възвишения. Любимият ми етап ще е „Мьокиперя” в неделя. Не сме карали там от четири години. В дистанцията има изкачване и слизане, всичко е на пълна газ от до 195 км/ч. Понякога стомахът се свива. Миналата година ми се случи какво ли не във Финландия, така че сега ще атакувам наново и в идеалния случай ще победя Ожие. Никой обаче не може да бъде пренебрегван, особено скандинавските пилоти. А след представянията му в последните няколко надпревари, вярвам, че и Андреас Микелсен ще е в битката.
Самият Микелсен сподели, че очаква рали Финландия да е значително по-трудно от Полша, което в голямата си част бе нова и непозната надпревара за почти всички екипажи. Той обясни, че повечето настоящи пилоти във WRC имат сериозен опит в предстоящата надпревара, а това е един от ключовете, за да си бърз там.
– Има доста скокове и завои с лоша видимост. Темпото е високо. Трябва да си уверен в собствените си възможности и в настройките на автомобила. Необходимо е бележките и комуникацията с навигатора да са перфектни, тъй като трасето във Финландия не прощава никакви грешки. Ако не вървиш по перфектната траектория, скоро се озоваваш извън пътя. На мен със сигурност не ми лисва увереност след Полша. Работата с копилота ми Ола Флоен е перфектна. Първото ни рали отново заедно бе Сардиния, но моментално се напаснахме – допълни Андреас.