Начало Moto News От Brembo правят сравнителен анализ – Роси срещу Маркес

От Brembo правят сравнителен анализ – Роси срещу Маркес

49
0

Двама от най-бързите пилоти в MotoGP – Валентино Роси и Марк Маркес, продължават да пренаписват историята на мотоспорта. Двамата обаче имат различни стилове на каране, а а да не говорим за спирането, при което двамата са диаметрално противоположни.

Огромният брой победи и театралното поведение на Доктор Роси привлече вниманието на експертите първо в клас 500 куб. см, а после и в клас MotoGP. Испанецът Маркес още 16-годишен, като тийнейджър, разбива всички рекорди по победи. Валентино Роси досега има 9 титли и 112 победи в Гран При и въпреки че е 37-годишен, не само няма намерение да прекратява кариерата си, но дори и не спира да пуши. Маркес има 4 титли и 50 победи за своите 23 години. 
Валентино Роси в областта на технологията на спирането е свързал кариерата си с Brembo във всяка своя победа, включително в класовете 125 и 250 куб. см, където караше от 1996 до 1999 г. Той винаги е използвал спирачните системи на италианската марка. Тъй като инженерите на Brembo прекрасно познават неговите изисквания, те го смята за най-сериозния изпитател, който им помага в разработките и настройките на спирачните системи.  

Доктора се отличава с мощно и ефективно спиране, с няколко метра по-късно от пилотите, които го изпреварват, но губят предимство при спирането. Благодарение на голямата чувствителност, придобита през дългата му кариера, спирането на Доктора е винаги линейно и плавно. Роси предпочита да контролира поведението на предното колело във всеки един момент, за да избегне неприятни изненади. Затова никак не е случайно, че пада много рядко.

Марк Маркес спира по-интензивно и дори „варварски“. Испанецът постоянно се опитва да е на ръба и не се страхува от падания. Само през 2015 г. той падна 6 пъти по време на състезания. Неговият стил на спиране предполага минимално използване на предната спирачка. Неслучайно RC213V е един от малкото мотоциклети във висшия клас, който използва дискове с по-малък диаметър – обикновено 320 мм, с изключение на пистата в Мотеги.

Двамата използват по различен начин и задната спирачка. Въпреки че не е праволинеен като Хорхе Лоренсо, Валентино Роси има чист подход към завоя. Докторът предпочита да кара, като използва акселератора и масата на тялото си. С други думи той рядко използва задната спирачка при подхода към завоя.
От своя страна Марк Маркес показва друг стил. Той премества корпуса и главата си в страната на завоя, за да даде колкото се може повече газ. Коригирането на траекторията с еднодисковата задна спирачка му позволява да запази по-висока скорост при завоя. Резултатът са атрактивните поднасяния на задното колело, които оставят на асфалта на пистата впечатляващи следи.
Тази два стила са антиподи. Те показват универсалността на спирачните системи Brembo, които са от въглеродна керамика, издържаща температура около 800 градуса. Именно заради това почти всички  мотоциклети в MotoGP през сезона използват спирачни системи Brembo.