Фернандо Алонсо смята, че решението за допълнително намаляване на радио комуникацията между пилот и отбора му по време на състезание във Формула 1 е странно и няма да промени кой знае какво в битките по пистите. Според него то ще има обратен на очаквания ефект. По принцип се смята, че промяната ще допринесе за по-голямо влияние на състезателите върху случващото се на пистата.
„Не смятам, че нещо много ще се промени”, сподели Алонсо на пистата Албърт парк в Мелбърн, където този уикенд ще се проведе първи кръг от световния шампионат за 2016 г. „Понякога е странно, че във Формула 1 се работи в посока ограничаване на радио комуникацията и технологиите, тъй като това вероятно не е правилният начин на действие. Според мен промяната няма да даде повече влияние на пилота върху състезанието. Подготовката за надпревара ще стане по-стриктна и ще трябва да сме значително по-дисциплинирани в колата. Мисля, че състезателят всъщност ще взима по-малко решения сам.”
Пилотът на Макларън не вярва, че новите изисквания ще са в помощ на по-опитните състезатели, тъй като „инстинкта също не можеш да го предадеш на питуола.”
Съотборникът на Алонсо в Макларън Дженсън Бътън заяви от своя страна, че ФИА просто няма да е в състояние да следи всички съобщения: „Няма да прослушват всяка реплика по радиото. Промяната определено ще помогне на по-опитните пилоти. Помня дните, когато нямахме информация какво се случва. Сега просто следенето ми се струва почти невъзможно. Грешки ще се допускат в първите няколко състезания, после всичко ще се нормализира.”
Нико Розберг е на мнение, че представянето на част от колегите му ще се влоши, след като няма да получават редица данни и инструкции от питуола.
„Предизвикателството ще е по-сериозно. Промяната ще има голямо влияние. Сега от нас зависи да си свършим работата. Ограниченията са толкова сериозни, че няма възможност да ти съобщят дори за смяна на стратегията. Ако има промяна и преминем от три спирания в бокса на две, аз вероятно ще продължа да карам с пълна газ, смятайки, че съм с два пита. Тимът няма да ме прибере и гумите ми ще се износят”, обясни позицията си Нико.
Съотборникът му Люис Хамилтън каза, че всички са в една и съща ситуация и просто някои пилоти ще се справят по-добре от други. Според него ограничаването на комуникацията едва ли ще е някакъв особен проблем, но не е убеден дали промяната е добра.
„Продължаваме да работим по въпроса, но и във фабриката, и на пистата вече отделихме доста време да разберем точно какво влиза в забраната. Промяната е голяма и определено ще затрудни много ситуацията. Ще се наложи да помним значително повече неща, тъй като има толкова много процеси и процедури. Затова понякога може да видите стикери в колата или на волана. Аз лично не съм съгласен с промяната, тъй като тя няма нищо общо с темпото на автомобила или със зрителите. Но смятам, че идеята е добра и вероятно ще се развие с напредване на състезанията. Вероятно ще имаме известни проблеми в първия старт, но поне се постарахме да се подготвим максимално добре”, допълни Хамилтън.
Според Серхио Перес ограниченията са ненужни, но все пак в болида има дисплей, на който се изписва доста информация. „Просто ще трябва да се грижиш за себе си – точно като в реалността, където никой не се грижи за теб”, продължи той. „Смятам, че това решение поставя състезателите в ненужно тежка позиция, защото според мен едва ли ще се стигне до някаква промяна за феновете на спорта, докато пилотът ще е още по-натоварен.”
Валтери Ботас от Уилямс споделя виждането на Розберг, че отговорността на пилота ще се увеличи: „В тази ситуация ще се разчита повече на състезателя за информация относно гумите, дали трябва да се продължи с план А, В или С от стратегическите варианти и т.н. Мисля, че след няколко състезания всичко вече ще е стандартно и няма да има драми. В кокпита ще е доста по-тихо, но пък никой не спира пилотите да споделят информацията, която имат.”
Съекипникът му Фелипе Маса призна, че не е наясно дали лимитирането на комуникацията е добър ход за феновете или не. Той смята, че хората харесват радио съобщенията и се надява, че малко повечето опит ще му помогне в новия аспект от надпреварите в сравнение с по-младите му съперници.