Начало BG спорт Оспорвани битки за първа позиция на старозагорския Дракон

Оспорвани битки за първа позиция на старозагорския Дракон

147
0
Пламен Камбуров

Пистата Стара Загора, но на трасето в Калояново, близо до Пловдив. Защо не, след като град Стара Загора е разкопан. Както пролича домакините от АСК Стара Загора, които досега правеха състезание на градско трасе, се справиха перфектно и на писта. Както уж нямаше заявки, така се събраха 53, а 50 автомобила в 5-те серии минаха през техническия преглед.  Трасето бе добре подготвено, организацията – отлична.

В серия Спорт стартираха 17 коли и стана доста напечено още в първата квалификация. Неслучайно наричат тази категория Серия Хонда, тъй като първите 8 в класирането са със Хонда Сивик. Най-бърз беше специалистът на пистата Дракон Симеон Симеонов, който даде 1:10,873, а само на 0,071 сек. след него беше Александър Димитров.

Трети бе Искрен Веселинов. Във втората квалификация Симеонов беше още по-бърз – 1:10,660. Той бе единственият с време под 1:11 мин. за обиколка в тази сесия. Така че той ще стартира от първа позиция, а до него на първа редица е Димитров с времето си от първата сесия 1:10,994. На втори ред са Искрен Веселинов и Деян Куманов.  

В серия Туринг отново неудържим беше Иван Влъчков с Хонда Сивик. Младият пилот на Дамасцена Алба даде в първата сесия 1:06,137, а само на 0,572 сек. след него бе Станислав Паришков с Опел Астра. Във втората сесия Влъчков бе още по-бърз – 1:05,721 и си осигури първа позиция с рекорд. Втори остана Давид Будев с Хонда Сивик. На първа позиция е Влъчков, до него ще се нареди Станислав Паришков, зад тях ще потеглят Давид Будев и Стоян Апостолов.

„Ще се борим за първото място утре. Конкуренцията е много силна, особено Паришков, коментира Влъчков след квалификациите. –  Колата и екипа са прекрасни! Благодаря на Дамасцена Алба за подкрепата. Без тях нямаше да се справя!“

В серия Макси този път участниците бяха доста – общо осем. Отново на пистата се появи Явор Карастоянов с познатото БМВ М3, както и Станислав Стоев, който е съотборник на Стефан Либертинов, който кара бяло БМВ М3. Заради високите температури Карастоянов рано се прибра в бокса, а най-бърз бе Пламен Камбуров с Мицубиши Лансер Ево 9 – 1:00,941, а на 0,335 сек. след него бе Константин Маршавелов с Мицубиши Лансер Ево 10. Двамата отпаднаха в предишния кръг в Русе и лидер преди утрешния старт е Камен Василев с Мицубиши Лансер Ево 9. Така че двамата ще се борят за повече точки от „Дракон”.

Само Камбуров успя да свали времето за един тур под 1:01мин. На почти 4 сек изостана Румен Киров. Във втората сесия зрелищно завъртане направи Маршавелов и не можа да се пребори за първа позиция с Камбуров Така Косьо остана втори. Зад тях ще се подредят Румен Киров и Явор Карастоянов. Камен Василев е с пето време, след него са Обретенов, Либертинов и Станислав Стоев.

Очаквано най-бърз сред участниците в Купа Лада бе Огнян Патенов с постижение 1:12.019 във втория тренировъчен манш, с което си осигури първа позиция. Само на 98 стотни след него бе Иван Кожарски, а трети остана Иван Лишев. Малщките разлики предвещават оспорвана борба.

Пилотите от Купа Енеос с автомобили Ауди също направиха оспорвана квалификация. В първата сесия най-бърз беше Венцислав Станев с време 1:12,980. Това се оказа и най-доброто време, тъй като във втората надпревара най-бърз бе Кольо Карастоянов – 1:12,987, т.е. със 7 хилядни бе по-бавен от Станев. Всъщност само двамата слязоха под 1:13 мин. за обиколка. В първия старт втори след Станев бе Антони Тонев ва 0,242 сек. Във втората сесия Венци Станев изостана на 0,178 сек.