Начало Рали Ожие с близо 37 сек пред Латвала в Испания

Ожие с близо 37 сек пред Латвала в Испания

17
0

Себастиен Ожие избяга на близо 37 секунди пред съотборника си Яри-Мати Латвала през първия ден на рали Испания. Трети върви Мадс Остберг със Ситроен, следван от Андреас Микелсен с третия Фолксваген Поло R WRC.

Ожие се зарече да спечели втора световна титла в кариерата си този уикенд. Той трябва да вземе точка повече от Латвала и ще триумфира отново в рали шампионата след миналогодишния си успех.

– Това бе идеален старт – коментира Себастиен, който имаше и завъртане, но продължи без проблеми. – Не можехме да направим нищо по по-добър начин днес. С Жулиен [Инграсиа] дадохме всичко от себе си от първия до последния километър и бе безпогрешен ден. Асфалтовата секция на Тера Алта се получи особено добре – там спечелихме най-голяма част от преднината си спрямо съперниците. Предстоят ни обаче още доста километри и гумите могат да изиграят особено важна роля в събота.

Латвала сподели, че целта му е била да се опита да намали колкото може повече разликата спрямо съотборника си:

– За съжаление не се справих с това. Втори съм, но нямах достатъчно скорост през целия ден. Вече ще е много трудно да се задържа в битката за шампионата, но няма да намаляваме и ще натискаме до последно. Надявам се утре на асфалт нещата да се подобрят.

Условията на трасето бяха трудни за немалка част от екипажите. Особени затруднения създаваше прахолякът. Микелсен обясни, че на моменти имал усещането, че кара в плътна вълна прах:

– На места видимостта бе толкова малка, че не знаехме дали караме по средата, вляво или вдясно на пътя. Много лесно е да се допусне грешка.

Мико Хирвонен (М-Спорт) заема петото място. Топ 10 допълват Роберт Кубица (М-Спорт), Дани Сордо (Хюндай), Мартин Прокоп (Форд Фиеста RS WRC), Тиери Нювил (Хюндай) и Насър Ал-Атия (Форд Фиеста RRC), който оглавява подреждането във WRC2.

Най-разочарован в края на петъка бе Нювил. Белгиецът бе втори през голяма част от деня, но грешка в Тера Алта 2 му коства над 2 минути.

– Има много положителни неща, които можем да извлечем от днешните отсечки. Показахме, че сме конкурентоспособни в трудни, променящи се условия. Освен това спечелихме етапна победа и водехме близка битка за лидерството. Видимостта бе най-голямото ни предизвикателство, наистина бе трудно. В последния етап се разсеях от прахоляка, излязох настрани и ударих нещо със задната дясна част на колата. Трябваше да спра и да сменя гума, което очевидно ни коства много време – обясни Тиери.

В края на деня отборите имаха 75-минутен сервиз, по време на който трябваше да променят настройките на автомобилите за асфалт. Утре надпреварата продължава на различна настилка след днешните етапи на чакъл.