Изключително много нови детайли изпитаха отборите от Формула 1 в днешните тренировки за Гран при на САЩ. Повечето от тях трябва не просто да подобрят поведението на колите в последните състезания за сезона, но и да бъдат база за развитие през следващия.
Най-много проби сякаш отново направи тимът на Макларън. Те тестваха част от новите детайли с аеробоя сутринта с Алонсо. След това моделът MP4-31 бе оборудван с множество сензори, които да следят поведението на потоците в задната част около дифузьора и конфигурацията на задното окачване. Тимът тества и нов вариант на станалото модерно малко крило под носа, над пода, което подобрява струята към пода и към радиаторите.
Вариант на подобно крило отново тества и Ферари, като едната кола бе с по-класически вариант, а втората с така нареченото извито Баткрило. Ферари също тестваха и нови отвори на кутиите за радиаторите
Уилямс пък изпита поредното ново предно крило с триъгълно нарязване на четвъртия елемент. Целта е подобряване ефективността на крилото и по-добро обтичане на въздуха около предните гуми. Подобни решения с предните крила имат всъщност много важно значение от гледна точка увеличавене ширината на гумите догодина.
Направи впечатление още, че дори екипът на Рено пристигна в Остин с нови подове на колите си. Те са с повече отвори, които отвеждат въздуха около задните гуми и с нови вертикални стабилизатори на потока по-навътре в зоната между корпуса и края.
Особено интересно са оформени и новите А-рамена на задното окачване на Ред Бул, които са почти пълни крила и които помагат да се стабилизира потока в задната част. Колата им като цяло отново демонстрира най-доброто темпо в дългите серии от обиколки в днешните тренировки. Ред Бул имат промени и в зоната на дифузьора и малките Гърни елементи в края му.