Двукратният световен рали шампион Себастиен Ожие заяви, че изобщо не е обмислял да напусне тима на Фолксваген за следващия сезон във WRC. Потвърждението за продължаване договора на французина дойде по-късно от очакваното, като заедно с него в навечерието на надпреварата в Испания бяха обявени и новите контракти на Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен.
Забавянето обаче доведе до слухове за по-обтегнати отношения между Ожие и спортния директор на Фолксваген Йост Капито. Самият пилот отрече приказките, че е водил разговори с други отбори – спекулациите го връщаха в Ситроен и го свързваха и с място в Хюндай.
– Решението бе наистина просто. Не е имало друга опция в главата ми. Всичко, което сте видели, е просто слух. Защо ми е да говоря с други отбори? – заяви Ожие.
Нито той, нито Капито обаче съобщиха за какъв период е новият договор. Единственото уточнение бе „повече от една година”. Смята се, че до Испания единствено Ожие все още е водел преговори, докато Латвала и Микелсен вече са имали контракти, които просто не са били оповестени.
Ожие бе част от тима на Ситроен, но напусна след неразбирателство с екипа относно статута си спрямо Себастиен Льоб. Той работи година и половина по развитието на Поло R WRC, като междувременно се състезаваше с Шкода Фабия S2000, за да не губи форма. След това още в дебютния сезон заедно с Фолксваген спечели световната титла, а през 2014-та успехите – и при екипажите, и при конструкторите – бяха повторени. Ожие призна, че грешката му в Германия била отрезвителна относно подхода му към битката в първенството:
– Осъзнах, че има опасност (да загубя). Не можех да си го позволя след толкова упоритата работа от началото на сезона. Ще е да глупаво да падна така. Случаят доказа, че когато не караш на 100%, не вършиш работата си както трябва. Но реагирах както трябва. И това е най-важното. Не беше лесно завръщане, трябваше да се потрудя, но успях.