Стратегическата група за Формула 1 обмисля увеличаване календара на световния шампионат, както и промяна в точкуването за надпреварите. Съсобственикът на Форс Индия Виджай Маля разказа повече подробности за идеите за разпределение на точки на пистата Силвърстоун, където е първата му визита за сезона на състезание. Индийският бизнесмен не може да си позволи да посети друг старт, тъй като е разследван за финансови измами в родината си и рискува да бъде арестуван и екстрадиран.
Едно от обмисляните предложения е точки да взимат завършилите от първо до 15-о или дори 20-о място в надпреварите. При броя участници в момента това би означавало на практика всички завършили. Обсъжда се също така даването на точки за спечелването на полпозишън и за най-бърза обиколка в състезанието.
„Провеждат се всевъзможни дискусии”, заяви Маля. „От това дали сегашните 10 места (за които се взимат точки) да се увеличат на 15 до обмисляне на всички 20 да получават актив, ако завършат състезанието. Последният получава 1 точка и се увеличават нагоре.”
Настоящата система на точкуване дава актив на завършилите в топ 10. За победа се взимат 25, а десетият в подреждането получава 1 точка. Това разпределение бе въведено от 2010 г. Системата е променяна многократно през годините. В началото на съществуването на шампионата например се е давала по 1 точка за най-бърза обиколка. От 60-те години на XX век до 1980 г. за първенството се пресмята активът от определен брой надпревари. През 80-те, 90-те и началото на XXI век точки получават първите 6 завършили, а от 2003 до 2009 г. – първите 8.
Според различни източници пък в групата е постигнато съгласие за 10% увеличение на стартовете в шампионата. Това означава 23 старта, но от Либърти Медия щели да положат усилия да избегнат три поредни състезания, каквито се случиха тази година. Гран при на Великобритания е последна в поредицата Франция – Австрия – Англия, започнала в края на юни.
„Мисля, че повечето отбори, ако не и всичките, биха предпочели да няма три последователни състезания”, заяви главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун. „Това бе обсъждано на срещата на групата, но не мисля, че е взето твърдо решение.”
Трите последователни старта са истинско изпитание за екипите и наложиха доста еквилибристики за справяне с логистиката. В Ред Бул например предпочетоха за домашния си старт в Австрия да използват моторхоума си от MotoGP, докато оригиналната им Енергийна станция замина от Пол Рикар директно за Силвърстоун. Натоварването върху хората в отборите е огромно и дори се наложи привличането на допълнителен персонал, за да се справят тимовете със задачите си.
„Във Формула 1 сме най-добри в справянето с логистични и технически предизвикателства. Но това става на определена цена – както финансова, така и като човешки ресурс”, коментира шефът на Хаас Гюнтер Щайнер. „Ние можем всичко, дори четири последователни надпревари, но искаме ли наистина да вършим подобно нещо? Струва ли си?”
Щайнер посочи също така, че е необходимо да се отчете мнението на феновете и дали няма пренасищане от определен момент нататък. Колегата му от Рено Сирил Абитебул заяви, че би предпочел да се даде приоритет на качеството пред количеството.