Себастиен Ожие приключи втория ден на рали Австралия с 11,8 сек аванс пред съотборника си Яри-Мати Латвала. Трети продължава да е Андреас Микелсен, докато Крис Мийк загуби четвъртата си позиция след наказание за неправилно пресичане на завой.
– Това бе още един добър ден за нас. Направих няколко грешки и загубих малко време сутринта, но следобед всичко бе наред – коментира Ожие. – Правилните гуми се оказаха по-важни днес от обикновено. Аз не направих оптимален избор, но поне беше по-добър от този на Яри-Мати. Това помогна да отворим известна разлика. Остава ни още доста път с шест отсечки пред нас. Искам да спечеля, но няма да поемам ненужни рискове.
Латвала пък направи перфектна първа половина на деня според собственото му определение:
– Намерихме чудесен ритъм, отсечките бяха страхотни и дори излязохме начело. В сервиза в средата на деня трябваше да изберем гуми и за съжаление сбъркахме – не валя, както очаквахме. Остана сухо. Нямахме шанс да защитим позицията си със софт. Гумите прегряваха на твърдата настилка и нямахме достатъчно добро сцепление. Но още не сме загубили.
Микелсен коментира, че малките пропуски могат да решат трета-четвърта позиция, но това бе преди да стане ясно, че Мийк е наказан. Все пак норвежецът призна, че той допусна грешка, която за малко не се оказа наистина сериозна: завъртя се на десен завой след възвишение в 12-ти етап.
Мийк даде най-доброто от себе си, за да поддържа темпото и през повечето време това му се удаваше. Впоследствие стюардите установиха нарушението, при което той пресича твърде напряко завой и му наложиха санкция от минута.
Мико Хирвонен се оказа печеливш от санкцията на Мийк и отиде четвърти, а позициите от шеста до десета заемат Мадс Остберг (Ситроен), Хейдън Падън (Хюндай), Тиери Нювил (Хюндай), Елфин Еванс (М-Спорт) и Роберт Кубица (М-Спорт).